Нова частина гри GTA вийде щонайменше у 2025 році, але її трейлер уже б’є рекорди. Лише за добу він зібрав 90 млн переглядів. У чому культовість серії ігор GTA
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
За добу, 6 грудня, трейлер гри Grand Theft Auto VI (GTA VI) зібрав рекордні 90 млн переглядів на YouTube. Цей показник увійшов до Книги рекордів Гіннеса. Попередній частині гри – GTA V – знадобилося 12 років, щоб зібрати зіставні цифри.
Студія Rockstar Games випускає серію пригодницьких ігор GTA ще з 1997-го. У ній у відкритому світі геймер проходить шлях від вуличного ділка до ватажка власної кримінальної імперії. Найпопулярніша частина – GTA V, що вийшла у 2013-му. Протягом 10 років компанія продала понад 185 млн копій, що принесло материнській компанії Take-Two $8,3 млрд виторгу.
Бізнес-модель у розробці ігор схожа до кіноіндустрії, каже продакт-менеджер World of Warplanes Михайло Зінченко. «Можна ризиковано зняти один фільм з великим бюджетом, але врешті отримати великий прибуток, – каже він. – Або ж знімати багато середніх фільмів із меншими бюджетами й прибутками».
Реліз нової частини GTA запланований на 2025-й. «Немає жодних індикаторів, що шоста частина буде гірша, ніж пʼята», – каже Зінченко. У чому феномен GTA?
Що відомо про нову GTA VI
Майбутній вихід GTA VI не став для шанувальників несподіванкою. Rockstar Games підтвердила розробку нової частини ще у лютому 2022-го. У вересні вперше просочилися злиті скриншоти та вихідний код тестової версії, які виклав користувач з ніком teapotuberhacker на ігровому форумі GTAForums.
У центрі сюжету нової Grand Theft Auto – дівчина Люсія та хлопець з наразі невідомим ім’ям. Події гри розгортатимуться у 2020-х у місті Вайс-Сіті – віртуальній копії американського Маямі.
В офіційному трейлері Rockstar Games не показала конкретики щодо сюжету. У ролику видно фрагменти кат-сцен з гри, локації та кілька персонажів.
Семиразовий рекордсмен
Попередня версія – GTA V – побила сім рекордів Гіннеса. Основний рекорд – розважальний продукт, що найшвидше приніс творцям $1 млрд. У цій номінації ігри змагаються, зокрема, з фільмами. GTA V знадобилося всього три дні, щоб побити рекорд шутера Call of Duty: Black Ops 2. У нього на це пішло 15 днів.
«Чітко пам’ятаю відчуття «вау, ого, а так можна було?», коли вперше грав у GTA V», – пригадує Зінченко. Це сталося через унікальність гри, сюжет, а також вихід онлайн-режиму, який було випущено значно пізніше основного релізу, говорить Вʼячеслав Котов, Art Producer у другій за розміром українській геймдев-компанії Room 8 Group.
Пригодницька гра приваблювала яскравими персонажами. «Такого рівня майже неможливо знайти в жодній іншій грі», – говорить Котов. У GTA V три головних герої, кожен з яких має свою детальну історію. Наприклад, Майкл Де Санта – колишній грабіжник банків, який пішов на угоду з ФБР, щоб уникнути увʼязнення. Він живе в Лос-Сантосі під несправжнім імʼям Майкл зі своєю дружиною та двома дітьми.
Крім детально прописаних характерів, герої мають свої унікальні здібності. Майкл Де Санта – сповільнювати час при перестрілках. «Протягом гри ти активно перемикаєшся між головними героями, кожен з яких «живе» своє життя», – говорить Котов.
Розробники пропрацювали деталі ігрового світу. Події відбуваються у вигаданому місті Лос-Сантос, що є прототипом американського Лос-Анджелеса. У місті є віртуальний ринок акцій, на який гравець може впливати своїми діями. «Живий світ із якістю симуляції, якої раніше не було в інших іграх», – описує гру Котов.
Сюжет, характери героїв і створений світ підсилила якісна графіка. «Реалістичнішої води досі немає в жодній грі, навіть більш ніж через 10 років», – каже Art Producer Room 8 Group.
Головної зіркою GTA V став онлайн-режим. «Зʼявилися навіть ком’юніті людей, які грають в Role Playing режим, де їм просто треба відігравати стандартних неігрових персонажів – працювати таксистами, поліціянтами тощо», – додає Котов.
Повторити успіх
Майбутня GTA VI може бути першою грою АААА-класу, каже Котов. Цей термін розробники використовують для опису гри з високим бюджетом, якістю та популярністю. «Чекаю на GTA VI і очікую від неї якісного геймплею, як і у пʼятій частині, з такою самою увагою до деталей і сучаснішою реалізацією», – говорить Котов.
Як грі вдалося поставити рекорд ще на етапі трейлера? З 2015 року кількість геймерів у світі виросла на 30%. За результатами 2023 року, в ігри гратимуть 3,4 млрд людей, прогнозує аналітична компанія Newzoo. «Люди, які грали, коли їм було 18, не перестають грати. Також додається нова аудиторія», – каже Зінченко.
На етапі трейлера творцям гри вдалося передати легке безумство американської Флориди, говорить продакт-менеджер World of Warplanes. «Уже є бажання зануритися в цей дивний і трошки перебільшений світ», – додає він.
Найбільш очікувані ігри 2024 року – екшн Final Fantasy 7 Rebirth, пригодницький бойовик Star Wars Outlaws, рольова Like a Dragon: Infinite Wealth, за даними The Game Awards. Гра S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl від українського розробника GSC Game World стала найочікуванішою грою на ПК, свідчить рейтинг PC Gaming Show.
Реліз нової частини GTA запланований на 2025-й. «Виходити одночасно із шостою GTA я б не ризикнув, – каже Зінченко. – На початку гра «зʼїсть» велику частину ринку та аудиторію інших продуктів».
Водночас від продажів гри виграють розробники консолей, додає він. Найновіші покоління – PlayStation 5 та Xbox Series X/S. «Це той продукт, для якого люди купують нові консолі», – зазначає Зінченко.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.