$40–50 млн на мікронавчанні. Чому найскладніший рік в історії країни став найуспішнішим для українського стартапу Headway /надано пресслужбою
Категорія
Інновації
Дата

$40–50 млн на мікронавчанні. Чому найскладніший рік в історії країни став найуспішнішим для українського стартапу Headway

3 хв читання

надано пресслужбою

Український стартап із мікронавчання Headway вийшов з-під крила материнської Genesis і сам перетворюється на фабрику додатків. Як він збирає десятки мільйонів користувачів

Як створити продукт, який полюблять клієнти? Отримайте цінні поради від співвласника monobank™ – Олега Гороховського. Купуйте квиток на Форум підприємців, який відбудеться 27 червня.

«2022-й для нас реально став найуспішнішим роком попри війну», – говорить CEO додатку Impulse Євгеній Костенецький. Із 2021-го це частина компанії Headway, що виросла у «фабриці стартапів» – українській IT-компанії Genesis. «Команди зрозуміли, що працюють на одну аудиторію, й вирішили, що корисніше працювати разом», – говорить CEO Genesis Володимир Многолєтній.

Що з цього виходить? Заснований Антоном Павловським Headway, що робить однойменний додаток зі стислими переказами книжок, у 2022-му наростив кількість завантажень удвічі. Impulse – застосунок із завданнями для тренування памʼяті, уваги, концентрації – виріс утричі. На двох за рік вони отримали 45 млн завантажень. Як втримати аудиторію, що зростає шаленими темпами?

Додатки на мільйони

Impulse із Headway ділять нішу мікронавчання, тож об’єднання в одну компанію – логічний крок. У 2022-му цей ринок коштував $2,1 млрд, підрахували у компанії Foture Marker Insights. «Дорослим потрібен «пережований» контент, який покладуть їм у рот», – каже Многолєтній.

Сервіси з мікронавчання пропонують альтернативу академічному підходу. Замість величезних обсягів теоретичного матеріалу – короткі, часто гейміфіковані, блоки. Тренд набирає обертів із початку пандемії. Понад чверть американських студентів, які вступили до коледжу в 2019-му, не повернулися за парти восени 2020-го, свідчить звіт неприбуткової організації NSC.

Коротка історія обʼєднаного Headway

(натисніть «Читати більше»)

Ідея додатка Headway належить фінансовому аналітику Антону Павловському. У 2014-му він влаштувався у Genesis продуктовим аналітиком, згодом виріс до СPO. У 2019-му Павловський запустив сервіс зі стислими переказами книг. Інвестиції в запуск – менш як $5 млн, казав Forbes керуючий партнер фонду Flyer One Ventures Віталій Лаптенок. У Headway на Сполучені Штати припадає 50% завантажень. До топкраїн також входить Велика Британія – близько 10%, Австралія та Канада. 

Костенецький із бекграундом фінансиста прийшов у Genesis у 2018-му, того ж року отримавши добро на запуск Impulse. Наступного року материнська компанія проінвестувала у додаток $1 млн. В Impulse є кросворди, логічні завдання, вивчення нових слів тощо. В Іmpulsе на США припадає понад 30% завантажень застосунку, за ним йдуть Бразилія, Мексика, Франція, Велика Британія. 

Павловському з Костенецьким вдалось зловити тренд на злеті. На лютий 2023-го додаток Headway мав 3,5 млн активних користувачів на місяць, завдання в Impulse вирішували 5 млн юзерів. «Місячна виручка у нас понад $1 млн», – розповідав восени 2021-го Павловський.

Фінансові показники засновники не розкривають, лише зазначають, що за рік війни виторг об’єднаної компанії подвоївся. За розрахунками Forbes, йдеться про суму в понад $40–50 млн. Бізнес прибутковий, каже Лаптенок. Про це побічно свідчить і вихід з-під крила Genesis – із 2023-го Headway став окремою компанією. Тепер засновники й інвестори материнської компанії лише чекають на екзит і не впливають на операційні рішення.

Headway навчився заробляти у США та поспішає закріпити успіх. У топі ринків для обох додатків також Велика Британія, для українців сервіс безкоштовний. «Поки рецесія активно не почалася, на цих ринках нічого не заважає росту», – каже Лаптенок. Річна підписка на додаток з самарі коштує майже $60, Impulse вдвічі менше – $29. Платну версію кожного продукту сукупно купують понад 1 млн користувачів.

Інший напрямок зростання – B2B. Headway має корпоративну версію бібліотеки стислих бізнес-книг. У середньому підписка для компанії коштує $45 на рік за одного працівника компанії. 

$40–50 млн на мікронавчанні. Чому найскладніший рік в історії країни став найуспішнішим для українського стартапу Headway /Фото 1

Impulse з Headway ділять нішу мікронавчання, тож об’єднання в одну компанію – логічний крок.

$40–50 млн на мікронавчанні. Чому найскладніший рік в історії країни став найуспішнішим для українського стартапу Headway /Фото 2

Impulse з Headway ділять нішу мікронавчання, тож об’єднання в одну компанію – логічний крок.

Попередній слайд
Наступний слайд

Фабрика додатків 2.0

З чим можна фаундерам готуватися до екзиту? Headway коштує сотні мільйонів доларів, але менше ніж $500 млн, окреслює діапазон оцінки Лаптенок. Найближчий конкурент у ніші самарі – німецький Blinkist – залучив $18,8 млн інвестицій у 2019 році з мультиплікатором 6Х, каже інвест-аналітик фонду GR Capital Богдан Дорош.

Проти Headway грає макроекономічна ситуація у світі та команда в Україні – близько сотні людей працюють з України, хоч компанія й відкрила офіс у Лондоні. «Мультиплікатор буде 2-3Х до виторгу», – каже Дорош. За такою логікою стартап міг би коштувати $100–150 млн.

Викликом для Headway може стати збереження мільйонної аудиторії, вважає Дорош. «У них дуже ефективна маркетингова стратегія, але, найімовірніше, з утриманням користувачів можуть бути проблеми», – каже він. Компанія не надала інформацію про retention rate додатків. 

Проте Genesis поки що не поспішає говорити про продаж. Найближче до нього – дошка оголошень Jiji і фітнес-додаток BetterMe. Протягом 2022-го останній наростив аудиторію платних підписників на 20% – до 720 000 – і запустив власну лінійку фітнес-браслетів. «Headway на два роки молодший від цих бізнесів», – каже Многолєтній.

У Павловського та Костенецького план інший. Вони готують до повноцінного релізу ще один продукт для мікронавчання – Nibble. Це застосунок із короткими уроками з мистецтва, математики, особистих фінансів тощо. В тестовому режимі Nibble опублікували AppStore у грудні 2022-го. У січні його завантажили 50 000 разів, свідчить аналітика Sensor Tower.

Це дещо нагадує підхід Genesis: помилятись швидко та інвестувати в продукти, що злітають. «Ми вчимося у найкращих і беремо у найкращих те, що добре працює», – каже Павловський.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Передзамовлення нового номеру Forbes Ukraine. Купуйте зараз за 209 грн замість 279 грн

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні