Владислав Савченко, засновник Foodex24. /з особистого архіву
Категорія
Інновації
Дата

Онлайн-супермаркет Foodex24 купує доставку Fresh Food і змінює бренд. Чим допоможе поглинання конкурента, який не злетів

2 хв читання

Владислав Савченко, засновник Foodex24. Фото з особистого архіву

Український онлайн-супермаркет Foodex24 поглинув сервіс доставки продуктів Fresh Food за $300 000. Стартап отримає клієнтську базу, складське обладнання, залишки товару й команду конкурента, каже засновник Foodex24 Владислав Савченко. З вересня 2021 року об'єднана компанія продовжить роботу під новим брендом Goodex. Навіщо знадобилася ця операція?

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Чим займаються Foodex24 і Fresh Food

Foodex24 – «карантинний» проєкт IT-компанії Powercode Владислава Савченка, 29. З лютого 2020 року, за даними Crunchbase, компанія інвестувала в сервіс доставки продуктів $2,8 млн. Стартап працює в Києві, Вінниці та польському Бидгощі. З моменту заснування Foodex24 наростив клієнтську базу до 20 000 чоловік. Виручка за 2020 рік – 30 млн грн, але показники зростають. За серпень 2021-го компанія виручила $500 000, стверджує Савченко.

У Fresh Food аналогічна історія – сервіс за кілька тижнів запустили навесні 2020-го експодружжя фотограф Катерина Гончар, 35, і Вадимс Чернякс, 40. «У партнера до цього було харчове виробництво, склади, холодильники та власна логістика, – каже Гончар. – Коли основні бізнеси загальмували через карантин, вирішили на базі цього швиденько зробити доставку».

Сайт зібрали на платформі для створення інтернет-магазинів Хорошоп, доставку організували день у день, просування – в Instagram. Звідти прийшли близько 3000 клієнтів, каже Гончар. У спільному бізнесі вона відповідала за залучення покупців, Чернякс – за операційну частину.

На момент угоди у Fresh Food було 7000 клієнтів, які хоча б один раз скористалися сервісом. Компанія доставляла до 100 замовлень у день із середнім чеком 1200–1400 грн. Виручка за 2020 рік склала близько 20 млн грн, стверджує засновниця. Навіщо було продавати?

В 2021-му основні бізнеси фаундерів почали оживати, і на розвиток доставки не вистачало ресурсів. «Кидати було шкода», – каже Гончар. Купити бізнес партнери запропонували Савченку.

Foodex24 купував не бізнес, а клієнтську базу. «Нас зацікавила їхня експертиза в залученні нової аудиторії через Instagram, вони зачепили саме суперплатоспроможних клієнтів», – розповідає Савченко. Поглинання завершилося в серпні 2021 року. Гончар вийшла зі складу власників, але продовжить займатися маркетингом і клієнтським сервісом в оновленій компанії.

Навіщо Foodex24 новий бренд

З 13 вересня 2021 року стартап Савченко буде працювати під брендом Goodex. «Наше завдання – не образити нікого з існуючих клієнтів, тому обʼєднуємося в абсолютно новий бренд», – каже він. Додаток Foodex24 автоматично оновився з новою назвою, всі облікові записи користувачів збереглися.

Зараз стартап приймає 300 замовлень на добу в середньому на 1500 грн. До кінця 2021 року Савченко планує вийти на 500 доставок і 2000 грн. Далі – запуск мережі в Одесі, Львові, Харкові та Дніпрі.

Розстановку сил на ринку доставки запуск Goodex не змінить, вважає інтегратор сервісу експрес-доставки Cooker Віталій Яницький. Навесні 2020 року, щоб запустити свій онлайн-супермаркет, SMK Group купила службу доставки у виробника електровелосипедів Delfast. За даними Forbes, розмір угоди не перевищив $500 000.

з особистого архіву

Катерина Гончар, співзасновниця Fresh Food. Фото з особистого архіву

Cooker ділить ринок із Zakaz.ua та «Сільпо». Боротьба точиться за Київ, на який припадає 55% всього українського ринку, каже Яницький. «У столиці близько 20 000 замовлень у день, ми робимо понад 70%», – стверджує він.

Конкурентів із великими інвестиціями незабаром може додатися. Плани з розвитку експрес-доставки і мережі власних дарксторів є в українського Rocket і естонського Bolt.

Як буде масштабуватися Goodex? Йти в гібридний формат. У Києві в компанії один даркстор на 1200 кв. м, до кінця року планують запустити другий на 600 кв. м. Далі компанія буде відкривати магазини зі звичайним торговельним залом і закритим складом для доставки. Такий формат уже тестують у Польщі.

Друге завдання – додати в асортимент більше продукції від крафтових виробників, яких немає в мережевих супермаркетах. Так Савченко планує збільшити маржинальність бізнесу з нинішніх 25% до 30–35%.

На нові проєкти стартапу знадобиться близько $2 млн. «Поки що вкладаємо самі», – каже засновник. Шукати інвесторів будуть після того, як Goodex відкриється, як мінімум, в пʼяти нових містах.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні