Владислав Савченко, засновник Foodex24. /з особистого архіву
Категорія
Інновації
Дата

Онлайн-супермаркет Foodex24 купує доставку Fresh Food і змінює бренд. Чим допоможе поглинання конкурента, який не злетів

2 хв читання

Владислав Савченко, засновник Foodex24. Фото з особистого архіву

Український онлайн-супермаркет Foodex24 поглинув сервіс доставки продуктів Fresh Food за $300 000. Стартап отримає клієнтську базу, складське обладнання, залишки товару й команду конкурента, каже засновник Foodex24 Владислав Савченко. З вересня 2021 року об'єднана компанія продовжить роботу під новим брендом Goodex. Навіщо знадобилася ця операція?

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Чим займаються Foodex24 і Fresh Food

Foodex24 – «карантинний» проєкт IT-компанії Powercode Владислава Савченка, 29. З лютого 2020 року, за даними Crunchbase, компанія інвестувала в сервіс доставки продуктів $2,8 млн. Стартап працює в Києві, Вінниці та польському Бидгощі. З моменту заснування Foodex24 наростив клієнтську базу до 20 000 чоловік. Виручка за 2020 рік – 30 млн грн, але показники зростають. За серпень 2021-го компанія виручила $500 000, стверджує Савченко.

У Fresh Food аналогічна історія – сервіс за кілька тижнів запустили навесні 2020-го експодружжя фотограф Катерина Гончар, 35, і Вадимс Чернякс, 40. «У партнера до цього було харчове виробництво, склади, холодильники та власна логістика, – каже Гончар. – Коли основні бізнеси загальмували через карантин, вирішили на базі цього швиденько зробити доставку».

Сайт зібрали на платформі для створення інтернет-магазинів Хорошоп, доставку організували день у день, просування – в Instagram. Звідти прийшли близько 3000 клієнтів, каже Гончар. У спільному бізнесі вона відповідала за залучення покупців, Чернякс – за операційну частину.

На момент угоди у Fresh Food було 7000 клієнтів, які хоча б один раз скористалися сервісом. Компанія доставляла до 100 замовлень у день із середнім чеком 1200–1400 грн. Виручка за 2020 рік склала близько 20 млн грн, стверджує засновниця. Навіщо було продавати?

В 2021-му основні бізнеси фаундерів почали оживати, і на розвиток доставки не вистачало ресурсів. «Кидати було шкода», – каже Гончар. Купити бізнес партнери запропонували Савченку.

Foodex24 купував не бізнес, а клієнтську базу. «Нас зацікавила їхня експертиза в залученні нової аудиторії через Instagram, вони зачепили саме суперплатоспроможних клієнтів», – розповідає Савченко. Поглинання завершилося в серпні 2021 року. Гончар вийшла зі складу власників, але продовжить займатися маркетингом і клієнтським сервісом в оновленій компанії.

Навіщо Foodex24 новий бренд

З 13 вересня 2021 року стартап Савченко буде працювати під брендом Goodex. «Наше завдання – не образити нікого з існуючих клієнтів, тому обʼєднуємося в абсолютно новий бренд», – каже він. Додаток Foodex24 автоматично оновився з новою назвою, всі облікові записи користувачів збереглися.

Зараз стартап приймає 300 замовлень на добу в середньому на 1500 грн. До кінця 2021 року Савченко планує вийти на 500 доставок і 2000 грн. Далі – запуск мережі в Одесі, Львові, Харкові та Дніпрі.

Розстановку сил на ринку доставки запуск Goodex не змінить, вважає інтегратор сервісу експрес-доставки Cooker Віталій Яницький. Навесні 2020 року, щоб запустити свій онлайн-супермаркет, SMK Group купила службу доставки у виробника електровелосипедів Delfast. За даними Forbes, розмір угоди не перевищив $500 000.

з особистого архіву

Катерина Гончар, співзасновниця Fresh Food. Фото з особистого архіву

Cooker ділить ринок із Zakaz.ua та «Сільпо». Боротьба точиться за Київ, на який припадає 55% всього українського ринку, каже Яницький. «У столиці близько 20 000 замовлень у день, ми робимо понад 70%», – стверджує він.

Конкурентів із великими інвестиціями незабаром може додатися. Плани з розвитку експрес-доставки і мережі власних дарксторів є в українського Rocket і естонського Bolt.

Як буде масштабуватися Goodex? Йти в гібридний формат. У Києві в компанії один даркстор на 1200 кв. м, до кінця року планують запустити другий на 600 кв. м. Далі компанія буде відкривати магазини зі звичайним торговельним залом і закритим складом для доставки. Такий формат уже тестують у Польщі.

Друге завдання – додати в асортимент більше продукції від крафтових виробників, яких немає в мережевих супермаркетах. Так Савченко планує збільшити маржинальність бізнесу з нинішніх 25% до 30–35%.

На нові проєкти стартапу знадобиться близько $2 млн. «Поки що вкладаємо самі», – каже засновник. Шукати інвесторів будуть після того, як Goodex відкриється, як мінімум, в пʼяти нових містах.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд