Категорія
Інновації
Дата

Війна в Україні дісталась таксі-ринку США. Які проблеми в Uber та Lyft

Через війну Росії проти України у світі зросли ціни на пальне. Свою порцію проблем вже отримали сервіси замовлення поїздок – американські Uber та Lyft відчули нестачу водіїв та вводять економічні стимули. Який масштаб питання

Forbes запустив YouTube-проєкт «Країна героїв». Дивіться новий епізод про ХЕРСОН після окупації

Uber та Lyft разом контролюють увесь ride-haling ринок США у пропорції 70% до 30%. Він переживає затяжне відновлення після пандемії, але до початку війни в Україні набирав обертів – кількість поїздок у Uber зросла на 104% у річному вимірі, у Lyft – на 84%, свідчать лютневі дані Bloomberg Secondary Measure.

Атака на Україну швидко обернулась частковим нафтовим ембарго Росії – США ввели ембарго проти російської нафти 8 березня – та пустили угору ціни на паливо. Станом на 28 березня середня ціна бензину досягла в Америці $4,2 за галон. Рік тому було $2,8 за галон, свідчить аналітика Американської автомобільної асоціації. 

Високі ціни на пальне знижують доходи водіїв, а ті – припиняють виконувати замовлення. Припинили роботу чи скоротили її кількість близько половини водіїв Uber та Lyft в США, свідчить опитування профільного медіа The Rideshare Guy (RSG), яке цитує портал TechCrunch.

Не допомагає навіть додаткова плата за пальне, яку ввели додатки – Uber та Lyft із середини березня додатково нараховують від $0,45 до $0,55 за кожну поїздку та передають ці гроші без комісії водіям. «Багато водіїв кажуть, що цього недостатньо та вони б віддали перевагу додатковій платі по кілометражу на довгих маршрутах», – говорить засновник RSG Гаррі Кемпбелл.

У Lyft крім додаткового нарахування придумали іще одну ініціативу – водії можуть отримати спеціальну банківську карту, по розрахунках за якою нараховується кешбек у 5% при покупці пального.

Самі компанії поки офіційно не підтверджують скорочення активностей. Керівник Lyft розповів TechCrunch, що березневі показники не гірші за лютневі, пресслужба Uber говорить що минулий тиждень (21–28 березня) був рекордним після пандемії. Це не уся картина.

28 березня водії Uber та Lyft у Нью-Йорку вийшли на демонстрацію, потребуючи кращих умов роботи, повідомляє Bloomberg Law. Компанія не вводила для них додаткового збору на пальне, через те, що штат у 2018 році зобов'язав сервіси для перевезення працевлаштовувати водіїв.

Вони отримують мінімальну зарплатню – щонайменше $17,2 за годину. Це не допомагає заробляти більше в умовах інфляції: щоденний заробіток після відрахування витрат впав із $150 до $70–80, переказує видання слова одного з учасників демонстрації.

Нагадаємо, в Україні Uber тимчасово призупинив роботу у перші дні після вторгнення, а зараз працює у п’яти українських містах та здійснює поїздки зі Львову до кордону із Польщею. Також компанія встановила кнопку «Uber для України» у свій додаток для добровільного збору пожертв. Опція діє у 75 містах у 16 країнах світу, станом на 24 березня вдалось зібрати $3,5 млн.

Матеріали по темі
Новий випуск Forbes Ukraine

Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні