Супермаркети на заході України збільшили продажі на 50–100%. Чому вони не змогли на цьому сильно заробити /Фото Getty Images
Категорія
Картина дня
Дата

Супермаркети на заході України збільшили продажі на 50–100%. Чому вони не змогли на цьому сильно заробити

Getty Images

Чому в супермаркетів на заході країни зросли продажі, але не заробітки

Мережі «Родинна ковбаска» та «Родинна пекарня» в березні – квітні змінили асортимент на прилавках у західних областях України. В торгівельних точках компанія стала продавати більше готових страв. Зокрема, до існуючого асортименту додали салати, млинці, голубці. 

Це відповідь на запити нових покупців – переселенців з гарячих точок, розповідає Олег Баран, генеральний директор компанії «Барком», якій належать мережі. Попит на кулінарію підвищився через те, що люди не мали змогу готувати. Вони більш охоче купували готову їжу, ніж сире мʼясо, пояснює він.  

За березень – квітень у «пекарні» та «ковбасок», що розташовані на Львівщині, продажі зросли на 30–40% та 10–15% відповідно, каже Баран.

Схожа історія в Івано-Франківській та Закарпатській областях. Супермаркети «Наш Край» та SPAR за квітень у цих регіонах країни наторгували на 30–80% більше, ніж зазвичай, розповідає керівник ритейл-напряму VolWest Group Віктор Мольченко. В обох мережах, які належать луцькій VolWest Group, загалом 260 торгівельних точок. А продажі найбільшої мережі «однодоларових» магазинів «Аврора» на Закарпатті зросли на 100%, у Львівській та Івано-Франківській областях – на 50%.

До цих трьох областей переїхала найбільша кількість переселенців. Львівщина прийняла 335 000 людей з інших регіонів, Закарпаття – близько 400 000, Івано-Франківщина – понад 142 000. 

У Волинській, Рівненській та Тернопільській областях значно менше переселенців – разом понад 157 000. Виторги тут майже не зросли, каже Мольченко з «Нашого Краю».  

Проте мережі не змогли багато заробити на переселенцях. Доставка товарів подорожчала мінімум на 50%, на 20% – вартість упаковки, каже співвласник мережі «Аврора» Тарас Панасенко. Сильно підняти ціни ритейлери не ризикнули. 

До того ж уряд обмежив до 10% націнки на соціальні товари. У результаті загальна маржа ритейлерів впала. «За товарообігом березень був хорошим, а за прибутком – ні», – розводить руками гендиректор мережі «Рукавичка» Роман Козак. У його мережі, яка працює в семи західних областях, частка соціальних товарів – понад 20%. Панасенко каже, що «Аврора» зараз лише «відбиває» витрати, виходячи в нуль. 

Також вдарила по прибутковості заборона продажу алкоголю. За словами Козака, маржа на цей вид товару була вищою, ніж на продукти харчування. 

До того ж люди стали економити. За словами комерційної директорки Dragon Capital Property Management Наталії Кравець, споживачі купують лише найнеобхідніше. Їх важко спонукати до спонтанної покупки. Для прикладу: в «Аврорі», у якої на заході 112 торгових точок із 745, в чотири рази зросли продажі швидкого харчування, але на половину впали продажі жувальних гумок. 

У травні продажі в ритейлі на заході вже починають падати, оскільки переселенці стали повертатися до своїх міст, каже Баран. Щоб втриматися на плаву, мережі починають піднімати ціни відповідно до зростання витрат. 

Матеріали по темі