Ввечері 28 вересня соцмережами українців почало ширитися відео, на якому військовослужбовець випікає хліб. «Рецептура оригінальна, технологія національна. Ексклюзивний виробник і постачальник – Сили оборони України», – прокоментував його секретар Ради національної безпеки та оборони України Олексій Данілов. Що це за ролик
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
«Напевно, це найкраще з того, що бачив», – написав у своєму Facebook-профілі журналіст і військовослужбовець Павло Казарін.
Так він описує ролик, що лише на його сторінці набрав понад 38 000 переглядів і майже 5000 лайків. Головний герой відео – військовий – випікає хліб: просипає муку, замішує тісто, чекає, поки воно підніметься. Водночас на екрані зʼявляються коментарі на кшталт «Зараз буде заміс?» та «А можна інтенсивніше насипати?».
Автори відео – комунікаційний підрозділ ЗСУ. На початку червня 2023 року українці уже бачили приклад їхнього креативу: серію роликів «Плани люблять тишу», які повідомляли, що на оголошення контрнаступу чекати не варто.
Один із напрямків роботи підрозділу – телеканал Міноборони «Армія ТБ», появу якого анонсували у березні 2023-го. За його створення відповідає продюсер, письменник і військовослужбовець Ілларіон Павлюк. «Центральна телерадіостудія Міноборони отримала ліцензію на мовлення, тепер треба розпочати виробництво та запустити телеканал, – каже він. – Щоб це запрацювало, триває велика робота з організації й реорганізації військових установ».
До роботи у підрозділі залучені представники медіа, які служать у ЗСУ. Багато з них мають бойовий досвід. На засіданні Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, де Павлюк представляв канал «Армія ТБ», у складі його команди були згадані керівниця напрямку тренінгів Інна Руденко, бренд-менеджер Остап Малашняк, головний редактор Євген Самойленко, продюсер інформаційних програм і спеціальних проєктів Роман Вінтонів та головний режисер Володимир Рибась.
Який KPI вірусного ролика про «заміс»? Поширення, перегляди, обговорення – проте встановити KPI для окремого відео важко, зазначає Павлюк. Натомість можна рахувати загальні показники ефективності комунікацій Сил Оборони, додає він.
«Найважливіший KPI – згуртованість суспільства та готовність спроможних за станом здоровʼя й віком українців доєднатися до сил оборони, – каже очільник «Армія ТБ». – Важливо мати, на кого спертися. Як у підрозділу може зʼявитися можливість відійти на відновлення? Тільки якщо його хтось замінить».
Це співзвучно місії «Армії ТБ», яку Павлюк озвучив на засіданні Нацради: дати воїнам відчути підтримку. «Втома від війни – природне явище, – пояснює він. – Але кожен має памʼятати: ми всі беремо у ній участь. Лишатися осторонь неможливо».
У відео немає одного автора. Його концепція зʼявилася на командному брейнштормі, а далі кожен робив свою частину: писав сценарій або працював над репліками, аби вони були гострішими та влучнішими.
Для роботи залучили найкращих, каже Павлюк. У команді продакшену були захисники – наприклад, головну роль пекаря виконав військовослужбовець, який у цивільному житті був продюсером – та професіонали кіно- й телеіндустрії. Проєкт зняли у пекарні на Київщині протягом дня. Всі працювали безкоштовно – проте, якщо порахувати комерційну вартість роботи кожного з залучених фахівців, виробництво було б надзвичайно вартісним, розмірковує Павлюк.
«Ідея виникла з бажання підтримати наших захисників і захисниць, які служать на передньому краї, – каже Павлюк. – Немає нічого важче за цю роботу».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.