Категорія
Новини
Дата

Ринку електромобілів загрожує дефіцит графіту. Постачальник Tesla попередив про домінування Китаю

2 хв читання

У найближче десятиліття ринок електромобілів очікує гостра нестача графіту. Причина – домінуюче становище на ринку китайських виробників. Про це сказав в інтервʼю Financial Times Шон Вернер, гендиректор австралійської Syrah Resources, яка є найбільшим у світі виробником природного графіту за межами Китаю і постачальником компанії Tesla.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Ключові факти

  • Основна проблема полягає у «непрозорості» ціноутворення на ринку, вважає Вернер. За даними Міжнародного енергетичного агентства, у Китаї видобувається 65% та переробляється 85% графіту, а шість найбільших світових виробників анодних матеріалів – китайські компанії.
  • Централізований характер ринку графіту означає, що угоди про поставки укладаються на двосторонній основі у рамках довгострокових контрактів між виробниками та покупцями. 
  • Як зазначає видання, на біржах торгуються невеликі обсяги мінералу, що обмежує прозорість ціноутворення. Крім того, за розвитком галузі майже не стежать аналітики, є брак інформації про майбутні проєкти, що ускладнює прогнозування довгострокових цін.
  • Із зростанням інтересу до електромобілів попит на графіт, який використовується у виробництві акумуляторів, може збільшитися втричі протягом найближчих чотирьох років, зазначає FT. 

Контекст

Вартість графіту вже підскочила на третину в порівнянні з показниками минулого року і досягла $740 за т, свідчать дані цінового агентства Argus.

Потреба альтернативних джерелах графіту також зросла після ухвалення в США закону про боротьбу з інфляцією. За цим законом, виробники електромобілів втратять податкові пільги після 2024 року, якщо на їх заводах використовуються мінерали, які обробляються або переробляються «іноземною організацією, яка викликає занепокоєння». До таких організацій США відносять і компанії з Китаю.

Крім графіту у США та інших країнах трейдери та аналітики очікують різкого зростання попиту на літій у найближчі роки, оскільки автомобільна промисловість поступово відмовляється від двигунів внутрішнього згоряння та випускає електромобілі. 

Підприємства, в тому числі General Motors, Ford Motor і Volkswagen, прагнуть наздогнати лідера Tesla, інвестуючи мільярди доларів у запуск заводів із виробництва електромобілів.

Наприкінці серпня стало відомо, що корпорація Panasonic Holdings, яка є постачальником виробника електромобілів Tesla Inc, веде переговори про будівництво в США додаткового заводу з виробництва акумуляторів для електромобілів вартістю близько $4 млрд. Японська Toyota Motor Corp планує інвестувати до 730 млрд єн ($5,27 млрд) у Японії та США у постачання автомобільних акумуляторів для електромобілів. Honda Motor і південнокорейська LG Energy Solution мають намір почати будівництво заводу з виробництва акумуляторів для електромобілів у США вартістю $4,4 млрд вже на початку наступного року,

Високі ціни спонукали компанії розпочати реалізацію літієвих проектів у Латинській Америці та Австралії, двох найбільших регіонах-виробниках. Але аналітики кажуть, що їм знадобляться роки, щоб вийти на повну потужність і зменшити дефіцит.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні