Категорія
Новини
Дата

Ринку електромобілів загрожує дефіцит графіту. Постачальник Tesla попередив про домінування Китаю

2 хв читання

У найближче десятиліття ринок електромобілів очікує гостра нестача графіту. Причина – домінуюче становище на ринку китайських виробників. Про це сказав в інтервʼю Financial Times Шон Вернер, гендиректор австралійської Syrah Resources, яка є найбільшим у світі виробником природного графіту за межами Китаю і постачальником компанії Tesla.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Основна проблема полягає у «непрозорості» ціноутворення на ринку, вважає Вернер. За даними Міжнародного енергетичного агентства, у Китаї видобувається 65% та переробляється 85% графіту, а шість найбільших світових виробників анодних матеріалів – китайські компанії.
  • Централізований характер ринку графіту означає, що угоди про поставки укладаються на двосторонній основі у рамках довгострокових контрактів між виробниками та покупцями. 
  • Як зазначає видання, на біржах торгуються невеликі обсяги мінералу, що обмежує прозорість ціноутворення. Крім того, за розвитком галузі майже не стежать аналітики, є брак інформації про майбутні проєкти, що ускладнює прогнозування довгострокових цін.
  • Із зростанням інтересу до електромобілів попит на графіт, який використовується у виробництві акумуляторів, може збільшитися втричі протягом найближчих чотирьох років, зазначає FT. 

Контекст

Вартість графіту вже підскочила на третину в порівнянні з показниками минулого року і досягла $740 за т, свідчать дані цінового агентства Argus.

Потреба альтернативних джерелах графіту також зросла після ухвалення в США закону про боротьбу з інфляцією. За цим законом, виробники електромобілів втратять податкові пільги після 2024 року, якщо на їх заводах використовуються мінерали, які обробляються або переробляються «іноземною організацією, яка викликає занепокоєння». До таких організацій США відносять і компанії з Китаю.

Крім графіту у США та інших країнах трейдери та аналітики очікують різкого зростання попиту на літій у найближчі роки, оскільки автомобільна промисловість поступово відмовляється від двигунів внутрішнього згоряння та випускає електромобілі. 

Підприємства, в тому числі General Motors, Ford Motor і Volkswagen, прагнуть наздогнати лідера Tesla, інвестуючи мільярди доларів у запуск заводів із виробництва електромобілів.

Наприкінці серпня стало відомо, що корпорація Panasonic Holdings, яка є постачальником виробника електромобілів Tesla Inc, веде переговори про будівництво в США додаткового заводу з виробництва акумуляторів для електромобілів вартістю близько $4 млрд. Японська Toyota Motor Corp планує інвестувати до 730 млрд єн ($5,27 млрд) у Японії та США у постачання автомобільних акумуляторів для електромобілів. Honda Motor і південнокорейська LG Energy Solution мають намір почати будівництво заводу з виробництва акумуляторів для електромобілів у США вартістю $4,4 млрд вже на початку наступного року,

Високі ціни спонукали компанії розпочати реалізацію літієвих проектів у Латинській Америці та Австралії, двох найбільших регіонах-виробниках. Але аналітики кажуть, що їм знадобляться роки, щоб вийти на повну потужність і зменшити дефіцит.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд