Запропоноване розробником Photoshop та домінуючим гравцем ринку ПЗ для креативної індустрії Adobe злиття з конкурентом Figma за $20 млрд завдасть шкоди конкуренції в галузі програмного забезпечення для дизайну продуктів, оскільки обʼєднає дві основні компанії в цьому секторі, повідомив антимонопольний регулятор Великої Британії (СМА).
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Регулятор попередньо вважає, що угода Adobe з покупки Figma, швидше за все, завдасть шкоди інноваціям у програмному забезпеченні, що використовується переважною більшістю цифрових дизайнерів Великої Британії.
- CMA встановило, що угода усуне конкуренцію між цими двома ключовими конкурентами на наступних трьох ринках програмного забезпечення: дизайн продукту, редагування зображень та ілюстрації.
- У регуляторі наголосили, що Adobe та Figma – два провідні світові постачальники програмного забезпечення для веб-дизайнерів, і розслідування показало, що вони є близькими конкурентами.
- Таким чином, запропонована угода може вплинути на індустрію цифрового дизайну Великої Британії «за рахунок скорочення вибору, інновацій та розробки нових конкурентоспроможних продуктів».
- Регулятор вважає, що угода усуне Figma як конкурента, який інакше продовжував би розвивати свої можливості в галузі редагування зображень та ілюстрацій, тим самим стимулюючи розробку продуктів Adobe.
- В результаті угоди конкуренцію буде програно, і це «завдасть шкоди дизайнерам та креативним агентствам, які могли б використовувати ці нові інструменти або покладатися на майбутні оновлення».
- Сьогоднішнє рішення СМА є попереднім, орган планує провести консультації щодо цих висновків, перш ніж ухвалити остаточне рішення.
Контекст
Figma заснували у 2012 році американські підприємці Ділан Філд та Еван Уоллес. Сервіс дозволяє проєктувати дизайн інтерфейсів у браузері багатьом користувачам в режимі реального часу. Серед клієнтів компанії дизайнери з Airbnb, Twitter, Google, Netflix та Microsoft. Ключові інвестори – імениті фонди Кремнієвої долини Kleiner Perkins, Index Ventures та Greylock Partners.
Цього місяця у ЄС опублікували заяву із запереченнями проти угоди після поглибленого розслідування. Антимонопольні органи Брюсселя були стурбовані тим, що злиття може значно знизити конкуренцію на світових ринках у сфері поставок інтерактивних інструментів для проектування продуктів.
Як британські, так і європейські регулюючі органи стверджують, що Figma має потенціал стати майбутнім конкурентом Adobe.
Регулюючі органи США ще не оголосили про будь-які рішення щодо придбання.
У Adobe заявила, що угода «принесе значну вигоду клієнтам». Там додали, що вивчають висновки та «відновлять взаємодію з CMA за фактами та суттю справи», пише Financial Times.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.