Китайська влада дозволила Ant Group Джека Ма управляти новою компанією споживчого кредитування. Це є ключовим кроком у вирішенні нормативних проблем після примусової реструктуризації бізнесу, пише CNBC.
Ключові факти
- За даними Комісії з регулювання банківської і страхової діяльності Китаю, Ant володітиме 50% акцій нової компанії і внесе майже $626 млн до статутного капіталу.
- Таку ж суму внесуть шість акціонерів, яким належатимуть решта 50% акцій компанії.
- Нову компанію зареєструють в південно-західному місті Китаю Чунцин зі статутним капіталом у понад $1,25 млрд.
- Вона зможе видавати особисті позики і випускати облігації. До неї також увійдуть кредитні компанії Ant Huabei та Jiebei, які раніше були великими отримувачами доходу і мають велике значення для групи.
- Тепер Ant буде зобовʼязана чітко позначити, яка фінансова установа надає кредит. Будь-які кредити під брендами Huabei і Jiebei мають бути частково застраховані компанією Ant consumer finance company.
Головна цитата
«Це позитивний знак для Ant, оскільки регулюючі органи, як і раніше, підтримують її участь у кредитному бізнесі. Хоча тепер влада зможе їх регулювати», – зазначив керуючий директор і старший аналітик Bernstein Кевін Квек.
Контекст
У листопаді 2020 року Ant Group планувала вихід на IPO загальною сумою близько $34,5 млрд, яке могло стати найбільшим у світі. Однак тоді регулюючі органи КНР призупинили IPO. Пізніше Державне управління ринкового регулювання (SAMR) Китаю оголосило про початок антимонопольного розслідування. У підсумку компанія була оштрафована на $2,8 млрд. Це найбільший корпоративний штраф в історії країни.
Народний банк Китаю звинуватив Ant Group у відсутності надійного механізму управління, невідповідності вимогам дотримання нормативних актів, використанні своєї позиції на ринку, аби придушити конкурентів та нанести шкоду правам та інтересам споживачів.
Китайські банки скаржилися, що на Ant не поширюються такі ж самі строгі правила, яких повинні дотримуватися вони. Це, на думку банків, надало їй перевагу.
Компанія Джека Ма зайняла домінуюче положення в Китаї, маючи понад 700 млн користувачів у місяць через застосунок для мобільних платежів Alipay. Він надає Ant об’ємні дані про споживчі звички, поведінку та історії платежів за рахунками та кредитами. Ant перетворилася також на платформу для споживчого кредитування: на кінець червня 2020 року було видано $262 млрд – більше, ніж у будь-якого китайського банку. Зрештою під тиском влади Ant погодилася стати фінансовим холдингом. Це значить, що компанія підкорятиметься таким самим правилам, що й банки.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.