Категорія
Новини
Дата

Google DeepMind відходить від дослідницької роботи на користь виробництва ШІ-продуктів – Bloomberg

2 хв читання

Компанія Google після обʼєднання двох своїх лабораторій штучного інтелекту, Google Brain і DeepMind, зосередилась на розробці комерційних послуг, пише Bloomberg. Фахівці вважають, що цей крок може підірвати позиції компанії у галузі фундаментальних досліджень.

Форум «Вільна» повертається 20 лютого, щоб стати вашим джерелом ідей, знайомств і можливостей. Долучайтеся до заходу за посиланням! 🎟

Ключові факти

  • Обʼєднаному підрозділу доводиться досягти двох окремих цілей: покращувати репутацію Google у сфері комерційних продуктів ШІ, водночас зберігаючи історичний потенціал компанії у більш фундаментальних дослідженнях. Два десятки людей, знайомих із внутрішньою роботою компанії, повідомили, що ці зусилля досі тривають.
  • Дві лабораторії тривалий час працювали окремо. Наразі основна увага підрозділу зосереджена на Gemini, флагманській моделі штучного інтелекту Google. 
  • Обʼєднання двох підрозділів ризикує зруйнувати культуру, яка привела Google до успіху в фундаментальних дослідженнях штучного інтелекту, вважають експерти. За словами джерел, деякі дослідники розчаровані необхідністю слідувати дорожнім картам, навʼязаним згори, також вони вважають, що спільна робота залишає менше місця для експериментів.
  • Джерела стверджують, що чистим дослідженням підрозділ приділяє недостатньо уваги. За словами одного з колишніх співробітників, після злиття деякі команди, які займалися науковим застосуванням ШІ, побоювалися, що їхні проекти буде скасовано.
  • Невдоволення надто сильною комерціалізацією є дзеркальним відображенням внутрішньої критики останніх двох років, коли Google боролася з доведенням до споживачів генеративного ШІ. Дослідники, які хотіли продавати продукти, йшли у стартапи, бо вважали, що компанія рухається надто повільно. 
  • Водночас відомий фахівець у галузі ШІ Деміс Хасабіс, співзасновник компанії DeepMind, який обійняв посаду головного виконавчого директора обʼєднаного підрозділу, вважає, що дослідники, які працюють у галузі фундаментальної науки, повинні розглядати комерційний розвиток як актив. 
  • Він каже, що моделі ШІ стають більш універсальними і що розробка комерційних продуктів дає змогу використовувати методи, корисні для просування досліджень, а повсюдні споживчі продукти Google є унікальним випробувальним майданчиком для наукових експериментів. «Ми отримуємо відгуки від мільйонів користувачів, – говорить Хасабіс. – І це може бути неймовірно корисно, очевидно, не тільки для покращення продукту, а й для покращення ваших досліджень». 

Контекст

Brain вийшла з передової технологічної групи компанії X, у 2012 році вона була приєднана до Google. Google вплела роботу команди у свої популярні продукти.

У 2014 році Google придбала ШІ-стартап DeepMind. За словами джерела, протягом більшої частини наступного десятиліття керівники Google вважали, що наявність окремих лабораторій корисна, оскільки сприяє творчості та тестуванню різних підходів до проблем. Коли в 2015 році Google реструктурувалася в конгломерат Alphabet, DeepMind стала окремою дочірньою компанією, що повністю належить їй.

Через кілька років після придбання DeepMind Хасабіс і Джефф Дін, який керував Google Brain, зустрілися, щоб спробувати зміцнити звʼязки. Але групи продовжували працювати на різних орбітах і до злиття працювали над окремими великими мовними моделями. Зрештою у квітні 2023-го Google оголосила про обʼєднання двох команд.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні