Морський порт «Ізмаїл» виконав річний план із вантажопереробки в обсязі 6,2 млн т. Це рекордні за всю історію існування порту темпи виконання річних показників, повідомила пресслужба Адміністрації морських портів України (АМПУ) з посиланням на голову відомства Юрія Литвина.
Ключові факти
- Найбільші обсяги з обробки вантажів демонструють оператори: ДП «Ізмаїльський морський торговельний порт» (2,7 млн т), ПрАТ «Дунайсудноремонт» (1,3 млн т), ПрАТ «ІРП «Дунайсудносервіс» (805 000 т).
- На першій позиції в номенклатурі вантажів морського порту «Ізмаїл» за обсягами перевантаження – хлібні вантажі, на другій – інша агропродукція (олія, шрот, соняшник), на третій – катуни.
- Як зазначили в АМПУ, потужності порту з експорту агропродукції збільшились завдяки введенню в дію причалів для вантажних операцій із зерновими та рослинною олією новими операторами терміналів – ВАТ «Дунайсудносервіс», ПРАТ «Дунайсудноремонт», ПРАТ «ІЦКК», а також за рахунок будівництва нового терміналу ТОВ СП «Нібулон».
- За словами голови АМПУ Литвина, пропускна спроможність морського порту «Ізмаїл» зросла після відновлення судноплавства у гирлі Бистре, збільшення акваторії МП «Ізмаїл» та проведення днопоглиблювальних робіт в акваторії порту.
Контекст
За даними АМПУ, у 2022 році перевалка Ізмаїльського порту зросла більш ніж удвічі – до 8,6 млн т, Ренійського порту – впʼятеро – до 6,9 млн т, Усть-Дунайського – у 12,2 раза – до майже 800 000 т.
Завдяки географічному положенню, близькості до великих портів Болгарії та Румунії і можливості руху суден вздовж Дунаю ці три порти змогли уникнути морської блокади РФ. На кінець травня на них припадало 24% всього експорту країни, за даними Мінагрополітики.
Разом із вантажообігом зросли і фінансові показники портів. Наприклад, дохід Усть-Дунайського порту за основним видом діяльності в січні–вересні становив майже 15 млн грн, а за весь 2021 рік – 3 млн грн, за даними з приватизаційної документації.
5 травня віцепрем’єр-міністр з відновлення України Олександр Кубраков за погодженням уряду призначив Юрія Литвина керівником АМПУ. Литвину на посаді голови АМПУ доручили сконцентруватися на підвищенні ефективності Дунайського портового кластера.
![Зерно і море. Росія саботує роботу зернового коридору і нарощує власний агроекспорт. Що відбувається в портах України /Фото Shutterstock](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/3/99/815c44d1-ef3987dfc2284473696fdd958e532993.jpg?v=1204_2)
![«Кайфую від «пішохідного менеджменту». Які принципи допомагають жити і працювати Єгору Гребеннікову /Фото Данило Булдаков/Wikipedia](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/6/fe/a376d3fe-9709931e1ba8083bf60c247eb7939fe6.jpg?v=3414_1)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.