Категорія
Новини
Дата

Платники ПДВ заявляють про проблеми з реєстрацією накладних. ЄБА звернулася до податкової

2 хв читання

Ситуація з реєстрацією податкових накладних з ПДВ наразі є вкрай складною, заявляють в Європейській бізнес асоціації. На 14 липня багато представників бізнесу не змогли здійснити реєстрацію ПДВ накладних, зокрема, через брак коштів на рахунках, воєнні дії, відсутність необхідного людського ресурсу, тощо. Тож бізнес запрошує Державну податкову службу до діалогу. 

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Всі податкові накладні/розрахунки коригування до них, які були складені за податковий період з лютого по травень 2022 року підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня без застосування штрафів до бізнесу. 
  • Компанії-члени ЄБА заявляють, що багатьом представникам бізнесу, на жаль, так і не вдалось здійснити реєстрацію ПДВ накладних. 
  • Водночас, якщо компанії не можуть зареєструвати податкові накладні, то решта компаній, які реєструють накладні за наступними операціями стикаються із ситуацією блокування такої накладної податковою службою, або ж не мають достатньо коштів на рахунку ПДВ для реєстрації своїх накладних, пояснили в ЄБА. 
  • У червні асоціація звернулась із офіційним листом до голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики України та міністра фінансів із закликом сприяти уникненню моментів, які б могли перешкоджати відшкодуванню ПДВ. 
  • Експерти ЄБА підготували низку пропозицій до відповідного законопроєкту №7458, який було зареєстровано у парламенті у червні. Зокрема, йдеться про строки прийняття рішень щодо реєстрації податкової накладної в реєстрі. 
  • ЄБА запропонувала надати можливість зареєструвати податкові накладні до 15 липня всім, хто був платником ПДВ до дати переходу на єдиний податок за ставкою 2% (адже наразі ці категорії не можуть виконати реєстрацію).
  • Окрім того, у бізнесу була низка питань, що потребували роз’яснення Державної податкової служби щодо реєстрації, блокування та адміністративного оскарження податкових накладних з ПДВ, тож спільнота запрошувала керівництво ДПС на зустріч. 
  • «Асоціація звертається до Державної податкової служби із закликом повернути нормальний діалог з бізнесом та вирішувати всі претензії, проблемні питання (зокрема і блокування ПДВ накладних) у живому діалозі», — йдеться у повідомленні. 

Контекст

Компанії-платники ПДВ зобов’язані реєструвати податкові накладні. Для платників ПДВ ця реєстрація — обов’язкова умова для податкового кредиту. З початком повномасштабної війни реєстрацію призупинили. Компанії могли продавати товари, виписувати податкові накладні, ТТН, виставляти рахунки та отримувати кошти, але реєструвати податкові накладні не могли (до форми накладної в системі просто не було доступу). Податковий кредит натомість могли формувати на основі первинних документів (тобто, офіційних документів про господарські операції: актів, рахунків, накладних тощо).

Реєстрацію відновили на кінець травня. Але разом цим з’явилась низка проблем. Водночас накладні потрібно зареєструвати до 15 липня 2022 року.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд