Категорія
Новини
Дата

Туристична галузь сплатила на 29% менше податків: надходження від готелів і турбаз впали, а кемпінгів – зросли

Представники туристичної галузі України за перші три місяці року сплатили на 29% менше податків, ніж за аналогічний період у 2022 році, повідомляє Державне агентство розвитку туризму (ДАРТ). Загальна кількість платників податків, які займаються туристичною діяльністю, зменшилася на 34%.

📲 45 секунд – на один пост, 20 хвилин на день, щоб дізнатися головні економічні та бізнесові новини. Підписуйтеся на Telegram-канал Forbes Ukraine, щоб економити час.

Ключові факти

  • Згідно із повідомленням, у першому кварталі до державного бюджету від туристичної галузі надійшло 383,2 млн грн, а за цей самий період торік – 540,4 млн грн. 
  • Найбільша частка надходжень до держбюджету (61%) була сплачена готелями – 233,7 млн грн, це на 22% менше за аналогічний період минулого року (299,8 млн грн).
  • Водночас частка сплаченого податку від діяльності турбаз і дитячих таборів відпочинку зменшилася на 48% – у бюджет надійшло 25,7 млн грн податку.
  • Приріст сплачених податків (20%) було зафіксовано від діяльності кемпінгів і стоянок для житлових автофургонів. 
Туристична галузь сплатила на 29% менше податків: надходження від готелів і турбаз впали, а кемпінгів – зросли /Фото 1

Інфографіка: Державне агентство розвитку туризму

  • У ДАРТ зазначили, що перший квартал року завжди характеризується найнижчими податковими надходженнями від тургалузі, адже туристичний сезон в Україні починається в травні і закінчується в листопаді.  

 Контекст

 У 2022 році представники туристичної галузі України сплатили 1,5 млрд грн. Це на 31% менше, ніж у 2021 році. Тоді надходження в державний бюджет були 2,2 млрд грн. За минулий рік кількість платників податків, які займаються туристичною діяльністю, скоротилася на 17%. Зокрема, юридичних осіб стало менше на 14%, а фізичних – на 18%.

На падіння надходжень до бюджету, зокрема, вплинуло руйнування туристичної інфраструктури через повномасштабну війну. Також знизилася купівельна спроможність населення, яке закриває свої базові потреби, а необхідність у подорожах відходить на другий план. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні