Категорія
Новини
Дата

X Ілона Маска звинуватила рекламодавців у бойкоті платформи у новому судовому позові

2 хв читання

Платформа X (раніше –Twitter) Ілона Маска подає до суду на групу великих компаній, стверджуючи, що вони незаконно змовилися бойкотувати її, пише ВВС. Компанія звинувачує харчових гігантів Unilever і Mars, приватну компанію охорони здоровʼя CVS Health та компанію з відновлюваних джерел енергії Orsted, а також Всесвітню федерацію рекламодавців (WFA) у позбавленні її мільярдів доларів доходів від реклами.

Рекламні доходи X впали більш ніж удвічі за рік після того, як Маск купив платформу, оскільки рекламодавці почали її уникали. У 2021-му, за рік до поглинання Маском, X отримав близько $5 млрд доходів, в основному від реклами.

Ключові факти

  • Позов відноситься до періоду в 2022 році, відразу після того, як Маск купив X, коли доходи від реклами різко впали.
  • Деякі компанії з пересторогою ставилися до розміщення реклами на платформі, побоюючись, що її новий власник недостатньо серйозно ставиться до видалення шкідливого контенту.
  • Маск стосовно позову написав у Х: «Ми намагалися поводитися добре протягом двох років, тепер розпочалася війна».
  • У своєму позові компанія стверджує, що фірми несправедливо утримували витрати на платформу. За твердженням соцмережі, компанії діяли всупереч своїм власним економічним інтересам, вступивши в змову проти платформи, що порушило антимонопольне законодавство США чи законодавство про конкуренцію.
  • Білл Бер, який обіймав посаду помічника генерального прокурора в антимонопольному відділі Міністерства юстиції США при Бараку Обамі, заявив, що позов навряд чи буде успішним.
  • «Як правило, політично вмотивований бойкот не є порушенням антимонопольного законодавства. Це захищене право на свободу слова відповідно до нашої Першої поправки», – сказав він.
  • X вимагає відшкодування невказаної шкоди та судової постанови проти будь-яких подальших спроб змови з метою утримання рекламних витрат.

Контекст

У березні 2023-го Маск заявив, що вартість компанії становить $20 млрд, що більш ніж на 50% менше, ніж $44 млрд, які він за неї заплатив. Fidelity, який володіє акціями Twitter, оцінював компанію у $15 млрд.

У жовтні минулого року стало відомо, що щомісячний дохід від реклами в США на платформі X знижується як мінімум на 55% у річному обчисленні щомісяця з того часу, як Ілон Маск купив компанію у жовтні 2022 року.

У звітах некомерційної організації Media Matters for America було виявлено рекламу провідних брендів у Х поруч із постами, що вихваляють Гітлера і нацизм. Дослідження спонукало такі бренди, як IBM, Apple, Walt Disney, Comcast та Warner Bros, призупинити свою рекламу на платформі, побоюючись, що їхня реклама зʼявиться разом з іншими сумнівними матеріалами.

Ще один скандал спалахнув після того, як Маск 15 листопада 2023-го підтримав твіт іншого користувача, який звинуватив єврейські спільноти в масовому поширенні «ненависті до білих людей». Маск на це відповів: «Ви сказали справжню правду». Після цього великі рекламодавці припинили витрачати гроші на X.

Маск нецензурно облаяв рекламодавців, які відмовилися від реклами у Х, але визнав, що тривалий бойкот може призвести до банкрутуства платформи.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд