Платформа X (раніше –Twitter) Ілона Маска подає до суду на групу великих компаній, стверджуючи, що вони незаконно змовилися бойкотувати її, пише ВВС. Компанія звинувачує харчових гігантів Unilever і Mars, приватну компанію охорони здоровʼя CVS Health та компанію з відновлюваних джерел енергії Orsted, а також Всесвітню федерацію рекламодавців (WFA) у позбавленні її мільярдів доларів доходів від реклами.
Рекламні доходи X впали більш ніж удвічі за рік після того, як Маск купив платформу, оскільки рекламодавці почали її уникали. У 2021-му, за рік до поглинання Маском, X отримав близько $5 млрд доходів, в основному від реклами.
Ключові факти
- Позов відноситься до періоду в 2022 році, відразу після того, як Маск купив X, коли доходи від реклами різко впали.
- Деякі компанії з пересторогою ставилися до розміщення реклами на платформі, побоюючись, що її новий власник недостатньо серйозно ставиться до видалення шкідливого контенту.
- Маск стосовно позову написав у Х: «Ми намагалися поводитися добре протягом двох років, тепер розпочалася війна».
- У своєму позові компанія стверджує, що фірми несправедливо утримували витрати на платформу. За твердженням соцмережі, компанії діяли всупереч своїм власним економічним інтересам, вступивши в змову проти платформи, що порушило антимонопольне законодавство США чи законодавство про конкуренцію.
- Білл Бер, який обіймав посаду помічника генерального прокурора в антимонопольному відділі Міністерства юстиції США при Бараку Обамі, заявив, що позов навряд чи буде успішним.
- «Як правило, політично вмотивований бойкот не є порушенням антимонопольного законодавства. Це захищене право на свободу слова відповідно до нашої Першої поправки», – сказав він.
- X вимагає відшкодування невказаної шкоди та судової постанови проти будь-яких подальших спроб змови з метою утримання рекламних витрат.
Контекст
У березні 2023-го Маск заявив, що вартість компанії становить $20 млрд, що більш ніж на 50% менше, ніж $44 млрд, які він за неї заплатив. Fidelity, який володіє акціями Twitter, оцінював компанію у $15 млрд.
У жовтні минулого року стало відомо, що щомісячний дохід від реклами в США на платформі X знижується як мінімум на 55% у річному обчисленні щомісяця з того часу, як Ілон Маск купив компанію у жовтні 2022 року.
У звітах некомерційної організації Media Matters for America було виявлено рекламу провідних брендів у Х поруч із постами, що вихваляють Гітлера і нацизм. Дослідження спонукало такі бренди, як IBM, Apple, Walt Disney, Comcast та Warner Bros, призупинити свою рекламу на платформі, побоюючись, що їхня реклама зʼявиться разом з іншими сумнівними матеріалами.
Ще один скандал спалахнув після того, як Маск 15 листопада 2023-го підтримав твіт іншого користувача, який звинуватив єврейські спільноти в масовому поширенні «ненависті до білих людей». Маск на це відповів: «Ви сказали справжню правду». Після цього великі рекламодавці припинили витрачати гроші на X.
Маск нецензурно облаяв рекламодавців, які відмовилися від реклами у Х, але визнав, що тривалий бойкот може призвести до банкрутуства платформи.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.