Екшн «Фуріоза» з Анею Тейлор-Джой у головній ролі виходить в український прокат 23 травня. Це приквел до фільму «Шалений Макс: Дорога гніву» режисера Джорджа Міллера. Що слід знати про стрічку перед переглядом?
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
«Фуріоза» – це 15-річна одісея, каже режисер стрічки Джордж Міллер. Сага розповідає історію викрадення і помсти воїтельки Фуріози, роль якої дісталася Ані Тейлор-Джой. Стрічка є приквелом до фільму «Шалений Макс: Дорога гніву» 2015 року, що отримав шість нагород «Оскар».
Бюджет картини становить від $168 до $233 млн, за даними Variety і Deadline. Зйомки тривали майже девʼять місяців, для фільму залучили 200 каскадерів і 145 транспортних засобів.
«Фуріоза» виходить в український прокат 23 травня. Forbes зібрав пʼять цікавих фактів про створення фільму з матеріалів, наданих дистриб’ютором «Кіноманія».
Історія Фуріози була написана ще до «Дороги гніву»
«Перш ніж знімати «Дорогу гніву» нам довелося написати історію Фуріози», – говорить Джордж Міллер. Якщо події попереднього фільму займають три доби, то «Фуріоза» описує життя героїні у період із 10 до 26 років і заглиблюється в передісторію її світу.
Матеріал було створено перед початком зйомок «Дороги гніву», щоб актори та знімальна група могли краще зрозуміти історію героїні. Сценарій вирішили екранізувати, якщо «Дорога гніву» виявиться успішною. Так і сталося: вона зібрала $380 млн у світовому прокаті за бюджету $150 млн, ставши найкасовішим фільмом серії.
Міллер розширює географію франшизи: показує родючі землі, з яких рейдери під керівництвом ватажка Дементуса (Кріс Хемсворт) викрали Фуріозу, а також демонструє всі три міста Пустки, де править головний злодій «Шаленого Макса» Несмертел Джо. У «Фуріозі» він нагадує гендиректора компанії під сильним тиском, каже виконавець ролі Лачі Халм. У постапокаліптичній пустелі диктатор створив систему обміну продуктами між трьома осередками цивілізації, що виробляли їжу, зброю і пальне. Коли з «корпорацією» починає війну трьохтисячна орда байкерів, їхня полонянка Фуріоза отримує шанс на втечу.
Образ Патронівська, мешканці якого виготовляють набої, змалювали з бразильської золотої копальні Серра-Пелада.
Найдовший екшн-епізод знімали 78 днів
42 сторінки у сценарії і близько 15 хвилин на екрані займає найдовший екшн-епізод фільму, який команда назвала «Пасажир без квитка». У цій частині фільму Фуріоза знайомиться з преторіанцем і водієм-віртуозом Джеком, що допомагає їй дістатися додому.
Однією з основних локацій для епізоду стала чотирикілометрова ділянка дороги у віддаленому австралійському містечку Хей. Камери, встановлені на автомобілях, безперервно рухалися маршрутом уперед і назад. Режисер Джордж Міллер спостерігав за знімальним майданчиком через супутниковий зв’язок – сам він перебував у Каннах.
Міллер переглядав дубль і вносив корективи в режимі реального часу, поки колона транспортних засобів поверталася на початок сцени.
Загалом епізод складається зі 197 кадрів. На його створення витратили 78 днів, залучивши 52 каскадерів. Постановником трюків виступив Гай Норріс, який, окрім франшизи «Шалений Макс», відповідав за екшн у фільмах «Володар кілець: Братство персня», «Загін самогубців» і «Люди Ікс: Темний Фенікс».
Для зйомок використали понад 100 мотоциклів
Головним транспортом у «Дорозі гніву» були вантажівки й автомобілі, а у «Фуріозі» більшість трюків виконують на мотоциклах, розповідає Норріс. В одній зі сцен битв бере участь 41 байкер. Загалом у зйомках використали понад 100 мотоциклів, деякі з них створили спеціально для фільму.
Для ватажка орди Дементуса сконструювали «колісницю» навколо літакового двигуна Rotec R2800. «Коні» з обох боків – це пара мотоциклів BMW R18. Фуріоза у фільмі пересувається на автомобілі типу хотрод, модифікованому для їзди по піщаних дюнах. Для зйомок Тейлор-Джой навчалася автотрюків, зокрема поворотів на 180 градусів, розповів Міллер.
Безпрецедентна кооперація виробників кінокамер
Команда фільму об’єднала конкурентів для роботи над стрічкою. Зйомки «Фуріози» вимагали співпраці між трьома найбільшими виробниками кінокамер – Panavision, ARRI та RED. Загалом на знімальному майданчику працювали 32 камери різних типів.
Робота над логістикою техніки стартувала в 2020-му, за два роки до зйомок. Для пересування камер знадобилося понад 20 автомобілів, а команда операторів складалася з 35 людей.
Більшість трюків у фільмі – цифрові записи рухів
Трюки у фільмі створені за допомогою технології захоплення руху. Наприклад, щоб показати зіткнення мотоциклів, каскадери спочатку виконували трюки на кріпленнях, у спеціальних костюмах для збору фізичних даних. Для кожного створили аватар – він з’являється на екрані в найбільш небезпечні моменти замість каскадера, відтворюючи його рухи.
За словами Гая Норріса, технологія захоплення руху забезпечує більш реалістичне зображення, ніж анімовані цифрові персонажі, і водночас підвищує безпеку акторів.
Як і каскадери, транспортні засоби в складних екшн-сценах представлені за допомогою 3D-моделей.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.