Категорія
Новини
Дата

Аптечні асоціації заявили про зрив компромісу щодо ціноутворення з боку МОЗ

1 хв читання

Аптечні асоціації фармгалузі виступили проти нової редакції постанови МОЗ, яка передбачає зміну розподілу маркетингових витрат. Про це йдеться у спільній заяві пʼяти профільних організацій, в одну з яких входять, зокрема, мережі «Аптека 9-1-1», «Аптека АНЦ» і «Подорожник».

Ключові факти

  • У березні аптечні мережі, дистриб’ютори ліків, фармвиробники, МОЗ та податкова погодили проєкт постанови, яка мала дозволити аптекам отримувати від виробників не більше 12% від загального обсягу роздрібних продажів аптеки у вигляді маркетингових платежів. Це компромісне рішення базувалося на публічних обговореннях, відкритих нарадах і фінансових розрахунках аптек по всій Україні, пояснюють у спільній заяві учасники аптечного ринку.
  • 26 травня МОЗ представило іншу версію постанови. «Після тримісячної роботи над фінальним проєктом, була надана чергова редакція Порядку від міністерства в інтересах одного виробника, що повністю суперечить узгодженим позиціям», – зазначено в заяві. 
  • В документі виробника не назвали, втім 26 травня нову редакції реформи охорони здоровʼя підтримали лише «Дарниця» та «Інтерхім».
  • Згідно заяви, аптеки більше не зможуть ініціювати маркетингову співпрацю з виробниками. Запропоновані зміни також передбачають обмеження на маркетингові платежі до 18% від обсягів продажів виробників за попередній квартал, але тільки для безрецептурних препаратів, та до 2% – для рецептурних, пояснюють Forbes Ukraine у пресслужбі Аптечної професійної асоціації України (АПАУ). «В реальному підсумку це становитиме близько 5% від доходу аптеки», – додають в АПАУ.
  • Представники аптечного бізнесу називають нову версію «бюрократичною» та «нереалістичною» і такі, що не зменшують вартість ліків.

Контекст

З 1 березня рішенням РНБО і постанова Кабміну ціни на 100 найпопулярніших ліків знизили на 30%. Також на фармринку вводиться низка обмежень для аптечних мереж і дистриб’юторів. Так, з 1 березня 2025-го аптеки не можуть отримувати маркетингові платежі при продажу ліків – як рецептурних, так і безрецептурних. Йдеться про виплати з боку фармвиробників аптекам за кожну продану упаковку ліків, пояснювала у березні Forbes Ukraine членкиня ради директорів фармацевтичної компанії «Дарниця» Катерина Загорій. Загалом по ринку такі платежі досягають 17–25% від вартості однієї упаковки.

Нарада щодо реформи охорони здоровʼя відбулася 26 травня у Zoom. Під час обговорень бізнесу з міністром Віктором Ляшком питань реформи, користувач з іменем власника «Дарниці» Гліба Загорія залишив провокативне повідомлення в чаті. «Все уже вирішено», – написав у загальний чат користвувач із псевдонімом Гліб Загорій. Повідомлення представник «Дарниці» назвав провокацією та закликав ідентифікувати зловмисника.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Другий випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні