Категорія
Новини
Дата

monobank за рік збільшив клієнтську базу на 30%. На чому заробляв фінтех-проєкт у 2022 році

2 хв читання

За 2022 рік monobank збільшив клієнтську базу з 5 млн до 6,7 млн осіб, розповів в інтервʼю ЕП співзасновник mono Олег Гороховський. На його думку, фінтех-проєкт зараз коштує понад $1 млрд.

Ключові факти

  • У всіх банків побільшало клієнтів, зазначив співзасновник monobank. За словами Олега Гороховського, до початку повномасштабної війни середня кількість карток на одного банківського клієнта була приблизно 1,7-1,8. Зараз кількість збільшилась до 2,5-3.
  • Таку тенденцію банкір пояснив тим, що наразі існують законодавчі обмеження відносно платежів і розрахунків. «Ти не можеш, наприклад, понад 100 000 грн за місяць витратити за кордоном. Ти не можеш зняти готівки за кордоном понад 12 500 грн на тиждень. Такі обмеження привели до того, що людям потрібен план Б», – сказав банкір.
  • За словами Гороховського, це дало змогу збільшити клієнтську базу на 30%. Зараз у monobank 6,75 млн клієнтів, а на початку 2022 року відзначалося рівно 5 млн, зазначив він. За його оцінками, на початку війни у monobank було 20-25% карткового ринку. «Коли час підштовхує клієнтів взяти ще одну картку – ми стали першим вибором», – сказав Гороховський.
  • monobank заробляє на відсотках за кредитами та комісійних доходах. За словами банкіра, до війни це співвідношення було 60% на 40% у бік відсотків за кредитами. Зараз 60% – це комісійні доходи, 40% – це процентні доходи від кредитів.
  • Необанк у 2022 році скоротив кредитний портфель на 15%. «Зараз дуже стримано кредитуємо. Багато клієнтів не змогли, на жаль, обслуговувати кредити, тому вони зараз у дефолті», – сказав Гороховський.
  • На питання, скільки зараз може коштувати monobank, Гороховський відповів, що йому важко відповісти, скільки зараз може коштувати українська компанія. Але заявив, що зараз не продав би проєкт за $1 млрд. «Вважаю, що він коштує більше, ніж мільярд. А коли ми переможемо і все нормалізується, будемо бачити реальну оцінку», – сказав банкір.

Контекст

Мобільний банк monobank у січні 2017 року заснували колишні топменеджери ПриватБанку Олег Гороховський, Дмитро Дубілет та Михайло Рогальський. monobank працює під ліцензією Універсал Банку, що входить до групи «ТАС» бізнесмена Сергія Тігіпка, який анонсував підготовку команди українського необанку до запуску стартапу в Польщі ще в листопаді.

18 січня Гороховський повідомив, що monobank виходить на ринок Польщі з проєктом під назвою stereo. Він працюватиме за схожою моделлю, що й mono в Україні: акцент на онлайн-послугах на базі місцевого банку-партнера – «дочки» бельгійського Aion. Одна з суттєвих відмінностей – платна підписка з більш вигідними тарифами. Партнери розраховують залучити українців, котрі перебувають у Польщі, та здивувати поляків високим рівнем українського сервісу. Офіційний запуск stereo відбудеться до кінця першого кварталу 2023 року.

За даними НБУ, за січень–вересень 2022 року прибуток Універсал Банку склав 877,8 млн грн. Банк посів шосту сходинку серед найбільш прибуткових банків України. За підсумками 2021 року Універсал Банк отримав 3,07 млрд грн прибутку.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд