Українські експортери зможуть подавати документи та отримуватимуть ліцензії в електронному вигляді, Мінекономіки ухвалило відповідні зміни до порядку ліцензування експорту товарів у рамках реформи дерегуляції, повідомляє пресслужба відомства. Робота над аналогічним спрощенням процедури для імпортерів ще триває.
Експорт за шість місяців цього року становив $19,5 млрд, фізичні обсяги зросли на 35% і сягнули 71 млн т.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- Уряд спростив сам процес отримання дозвільних документів, зменшуючи необхідну кількість документів для подачі на ліцензію.
- Зміни до наказу «Про порядок ліцензування експорту товарів» передбачають подання документів та отримання ліцензії в електронній формі. При цьому для підприємців залишається можливість за бажанням подавати документи у паперовому вигляді.
- Зміни до наказу містять оновлення форми заявки на видачу ліцензії, форму ліцензії, інструкції про їх заповнення та положення про порядок ліцензування.
- Для отримання ліцензій на експорт товарів з України підприємцям, що обрали електронну форму подачі документів, необхідно перейти у розділ «Зовнішньоекономічна діяльність» на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг.
- У власному електронному кабінеті на вебпорталі підприємець має подати в електронному вигляді пакет необхідних документів. Після розгляду документів у встановлені терміни, та в разі ухвалення позитивного рішення ліцензія в електронному вигляді зʼявиться в кабінеті заявника.
- Також можна подати документи в паперовій формі та отримати відповідь на електронну пошту. Для цього підприємець на етапі подання документів повинен надати адресу пошти та вказати, що хоче отримати відповідь саме таким чином.
- На час дії воєнного стану видача ліцензій на експорт та імпорт товарів відбувається безоплатно. Отже, лист-звернення щодо оформлення ліцензії не потребує додання гарантії сплати державного збору за її видачу і завантаження пакета документів.
Контекст
Підприємці можуть стикнутися приблизно з 1000 інструментів регуляції своєї діяльності – 528 дозволів, 224 ліцензії, 157 погоджень, 145 висновків, 121 свідоцтво, 55 декларацій, 42 повідомлення та 23 посвідчення. А ще – кілька тисяч ДБНів, які регулюють будівництво, та СанПІНів, санітарних правил. За такої кількості інструментів регулювання створювати й вести власний бізнес непросто.
13 січня 2023 року уряд створив Міжвідомчу робочу групу з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності. До неї увійшли, зокрема, представники міністерств економіки, цифрової трансформації, захисту довкілля та природних ресурсів, юстиції, фінансів, регуляторної служби.

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.