Категорія
Новини
Дата

Захід скорочує імпорт одягу з Бангладеш. Замовлення зменшуються через війну в Україні і санкції проти РФ

3 хв читання

Одяг накопичується на складах у Бангладеш, оскільки споживачі затягують пояси у США, Європі та інших великих ринках, пише Financial Times. Замовлення у найбільшого у світі експортера одягу після Китаю сповільнюються з липня через війну в Україні та санкції проти Росії, а також їх вплив на інфляцію, процентні ставки та іпотеку в усьому світі.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • «Все подорожчало, тому бюджет на одяг скоротився, – сказав президент Бангладеської асоціації виробників та експортерів одягу Фарук Хасан. – Ось чому деякі бренди, деякі імпортери уповільнили свої замовлення».
  • Хассан сказав, що деякі рітейлери просили бангладеських постачальників припинити виробництво одягу або відкласти постачання на строк до трьох місяців. «Це дуже впливає на роботу, тому що всі наші фабрики купили тканини для виробництва одягу, і тепер у них серйозна криза», – додав він.
  • Виробництво одягу та текстилю на сьогоднішній день є найбільшою галуззю в Бангладеш, яка отримала прибуток від різкого зростання продажів, коли обмеження Covid-19 ослабли.
  • За даними асоціації експортерів BGMEA, країна експортувала одяг на суму $42,6 млрд і текстилю на $2,6 млрд за 12 місяців до кінця червня, що становить близько 85% від загального обсягу експорту.
  • Виробництво одягу для Walmart, Primark, H&M, Target та інших глобальних мереж — допомогло вирватися з бідності понад 160 млн людей, переважно жінок.
  • Відключення електроенергії викликало додаткові проблеми у виробників. «Енергія є проблемою, і через це дуже велика частина галузі переживає жахливі місяці», — сказав Сайєд Навед Хусейн, виконавчий директор Beximco, однієї з найбільших компаній Бангладеш, серед клієнтів якої Inditex, власник Target та Zara.
  • Міністр торгівлі Бангладеш Типу Мунші підтвердив уповільнення експорту одягу, але зазначив, що людям «як і раніше доведеться носити одяг» навіть у найважчі економічні часи.

Контекст

У березні ритейлер одягу Gap Inc. приєднався до численних західних компаній, оголосивши про припинення поставок до Росії на знак протесту проти її вторгнення в Україну. Водночас звіти російської митниці показують, що франчайзі Gap у Москві отримав 1585 партій одягу.

Нещодавно стало відомо, що іспанський холдинг Inditex (бренди Zara та Zara Home, Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius та Oysho) планує залишитися в РФ та передати свій місцевий бізнес партнерам із «дружньої» країни. Російські активи компанії можуть перейти до її партнера з ОАЕ, каже джерело видання. З російського ринку підуть Massimo Dutti, Oysho і Zara Home, а решта брендів відкриється під іншими назвами та з новими колекціями не раніше весни 2023 року.

Втрати закордонних компаній, що пішли з Росії, досягли $240 млрд. Найчастіше вони або просто списували російські активи, або передавали їх місцевому менеджменту із середнім дисконтом 70%, пише The Bell. Але Inditex, у якої до 24 лютого було 500 магазинів у Росії, а частка країни у прибутку досягала 8,5%, вочевидь, знайшла третій шлях із новим закордонним власником. Головному конкуренту Inditex H&M, яка шукає покупців на бізнес із липня, продати його так і не вдалося.

Досі у fashion-ритейлі знайти закордонного партнера, готового взяти на себе репутаційні ризики, змогла польська LPP (бренди Reserved, Cropp, Mohito та Sinsay). Вона передала магазини зареєстрованої в ОАЕ компанії FES Retail, яка, ймовірно, повʼязана з китайським офісом LPP. А спортивне взуття Reebok у Росії з травня продає турецька група FLO.

Покупці продовжать витрачати гроші на люксові товари, незважаючи на можливу глобальну рецесію, що, згідно з новим дослідженням, збільшить сектор вартістю €353 млрд наступного року як мінімум на 3–8%. Спільний прогноз аналітиків Bain & Co і Altagamma заснований на ще одному хорошому році для люксових товарів, коли продажі зростуть на 15% у 2022 році на тлі стрімкого зростання інфляції та карантинних обмежень в Китаї. Проте більша частина цього зростання – близько 60% – була обумовлена ​​зростанням цін на сумки та інші основні люксові речі, йдеться у звіті.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд