Категорія
Інновації
Дата

Трохи «Магії». Як Canva увірвалася в перегони ШІ-інструментів та планує захопити світ

3 хв читання

Мелані Перкінс, Кліфф Обрехт і Кемерон Адамс.

Стартап-єдиноріг Canva представив нові функції своєї програми для дизайну.

Десятирічний австралійський стартап Canva, яким керує Мелані Перкінс, повідомив про оцінку річного доходу у $1,6 млрд і представив нові функції своєї програми для дизайну.

Невдовзі після запуску Canva під час презентації перед інвесторами гендиректорці компанії Мелані Перкінс сказали, що вона не представила загальний обсяг цільового ринку (total addressable market).

«Я вважала, що зрештою абсолютно всі будуть створювати той чи інший візуальний контент і вони робитимуть це за допомогою Canva», – сказала Перкінс Forbes.

Десять років потому не всі у світі користуються Canva, але гендиректорка може розраховувати на ринок, що швидко росте. Понад 125 млн людей тепер щомісяця користуються програмними інструментами для дизайну від Canva – за останні шість місяців кількість користувачів виросла на 35 млн.

Шість місяців тому компанія зробила перезапуск продукту, щоб перетворити його з ПЗ для графічних дизайнерів на більш широкий набір інструментів для команд, який включає спільні документи, віртуальні дошки і створення вебсайтів. Тепер компанія оголошує про додаткові продукти для бізнес-брендів і ШІ-інструменти.

У четвер у Сіднеї відбудеться онлайн-презентація, під час якої компанія оголосить про низку ШІ-інструментів під загальною назвою Magic:

  • Magic Design допомагає створювати персоналізований дизайн шаблонів за зображенням чи стилем.
  • Magic Presentation може створювати слайд-шоу- презентацію за текстовим запитом.
  • Magic Write – це інструмент для копірайтингу.

Користувачі Canva також зможуть використовувати програму на основі ШІ, щоб визначати на зображенні місця, в які б вони хотіли додати елементи або щось видалити. Крім того, програму можна буде використати для перекладу на кілька мов.

Австралійська вискочка

Canva, яку заснували Перкінс, її чоловік Кліфф Обрехт і Кемерон Адамс у 2012-му, виросла із австралійської вискочки, на яку не зважали, на глобальний феномен. Трохи згодом після залучення інвестицій за високої оцінки вартості у $40 млрд у вересні 2021-го (Перкінс і Обрехт пообіцяли віддати «суттєву більшість» своїх особистих статків у благодійний фонд Canva) оцінка компанії опустилася до $25 млрд, коли інвестори дещо охолонули до технологічного ринку.

За повідомленням Canva, з часу своєї пікової оцінки компанія у понад двічі збільшила кількість щомісячних користувачів. Щоб зібрати перші 10 млн користувачів їй знадобилося пʼять років – тепер 10 млн користувачів їм вдалося привабити за останні 30 днів. Річний дохід тепер оцінюють у $1,6 млрд, що перевищує показник у $1 млрд наприкінці 2021-го.

Якщо говорити про бренди, то нові інструменти Canva допомагають компаніям налаштовувати потрібні кольори, шрифти та інші параметри. Крім того, в один клік вони можуть оновлювати логотип на всіх шаблонах команди, а також попередять про те, коли робота команди не відповідає шаблону або правилам бренду.

Дослухавшись до клієнтів, Canva також зробила доступною можливість додавати градієнти, шари та зображення до зміненого тексту. Перкінс розповіла, що можливість колаборації у реальному часі, яка зʼявилася в ПЗ, зіграла головну роль у зростанні компанії. В компанії розповіли, що шість мільйонів команд сьогодні використовують Canva, серед яких American Airlines, Marriott, Salesforce і Zoom.

Оголошення про ШІ було очікуваним, враховуючи бум ШІ-продуктів, таких як ChatGPT і Stable Diffusion. Інші досвідчені стартапи-єдинороги, такі як виробники ПЗ для колаборації Coda і Notion, нещодавно запустили власні ШІ-інструменти, в той час як нові набирають популярності. Наприклад, до себе привернув увагу молодий стартап Tome, який допомагає створювати презентації на задану тему.

Canva широко використовує ШІ-інструменти з 2019-го, розповіла Перкінс, коли вони почали співпрацю із австрійським стартапом Kaleido AI над прибиранням фону з відео та зображень. Наступного року австралійська компанія купила Kaleido AI і оголосила про обʼєднання на початку 2021-го.

Для розробки інструментів Magic у Canva є ШІ-команда, яка працювала із основними моделями OpenAI і Stable Diffusion, а також навчала власні.

Оголошення про Magic дає компанії змогу не відставати від трендів. Такі гіганти, як Microsoft і Adobe, нещодавно оголосили про додавання ШІ-інструментів у свої флагманські продукти. Документи Word в один клік можна буде перетворити на презентацію в PowerPoint, а в Adobe вже є генератор зображень Firefly.

«Завжди будуть трендові продукти, якими людям буде цікаво і весело погратися, але завдання свої їм теж треба виконувати», – сказала Перкінс.

Ми запитали Перкінс, як збільшення автоматизації і ШІ-інструментів на Canvа вплине на графічних дизайнерів та інші дотичні творчі професії. Вона вважає, що такі інструменти дадуть їм змогу менше часу витрачати на нудні, повторювані завдання, такі як заміна логотипу.

На думку Перкінс, швидкість запровадження інновацій в компанії зростає, а не зменшується, попри масштаби стартапу і очікування користувачів. «Перші 10 років ми будували платформу, а тепер ми в захваті від можливості створювати магію у наступні 10 років», – говорить гендиректорка.

І про конкурентів: «Думаю, дуже важливо рухатися у власному темпі і зосередитися на задоволенні нашої спільноти. Якщо нам це вдасться, то у нас все буде добре». 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд