Китайський онлайн-ритейлер Alibaba Джека Ма у першому фінансовому кварталі, що завершився в червні, повідомила про уповільнення темпів зростання. Це не виправдало очікувань аналітиків, пише Financial Times.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- Чистий прибуток склав $6,6 млрд, що на 8% менше порівняно з аналогічним періодом минулого року.
- Дохід компанії зріс на 34%, до 205,74 млрд юанів ($31,86 млрд). Але це з урахуванням купівлі частки в мережі гіпермаркетів Sun Art. Без урахування цієї угоди виручка китайської компанії збільшилася на 22%. Це істотне уповільнення – в попередньому кварталі дохід компанії зріс на 64%, до $28,6 млрд. Крім того, за цим показником Alibaba не виправдала очікувань аналітиків Refinitiv, які прогнозували зростання до 209,39 млрд юанів, пише Reuters.
- Більшу частину доходу Alibaba отримала від основного бізнесу – онлайн-торгівлі. Продажі збільшилися на 35%, до $27,9 млрд. Для порівняння: у попередньому кварталі дохід підрозділу виріс на понад 70%. Дохід від хмарних обчислень підвищився на 29%, до $2,49 млрд. У минулому кварталі цей сегмент виріс на 37%.
- З березня кількість користувачів сервісів Alibaba у світі збільшилася на 45 млн осіб і досягла близько 1,18 млрд осіб. Кількість користувачів в Китаї зросла на 23 млн за квартал, до 925 млн осіб.
- Після публікації результатів акції Alibaba знизилися більш ніж на 2%, до $196.
- Alibaba заявила, що збільшить свою програму зворотного викупу акцій з $10 млрд до $15 млрд доларів і завершить її до кінця 2022 року. Це найбільша програма в історії Alibaba, наразі компанія викупила акції на суму близько $3,7 млрд. Таким чином, компанія створює попит на акції, підвищуючи їхню вартість.
Контекст
Сповільнення зростання Alibaba пояснюється втратою частки ринку на користь конкурентів Pinduoduo і JD.com, зазначає аналітик Bernstein Research Робін Чжу. Крім того, на Alibaba впливає посилення регулювання китайських технологічних компаній з боку уряду. Серед них – обмеження на використання субсидій для збільшення частки ринку і нові правила безпеки даних.
Також у квітні Alibaba була оштрафована на рекордні $2,8 млрд за зловживання домінуючим становищем на ринку. Її акції втратили 36% своєї вартості після того, як китайська влада зупинила IPO дочірньої компанії Alibaba – Ant Group. Під тиском влади Ant Group погодилася стати фінансовим холдингом. Тепер вона опинилася під наглядом Центрального банку Китаю й дотримується тих самих правил, що й банки. Фінрезультати Alibaba показують, що бізнес Ant витримав натиск регулюючих органів. У першому кварталі Ant отримала прибуток у $2,1 млрд. Це приблизно на 50% більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.