Компанія Amazon Джеффа Безоса оголосила про купівлю голлівудської кіностудії Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) за $8,45 млрд. Це викликало критику з боку деяких урядовців США, пише Reuters.
Ключові факти
- Після оголошення угоди сенатор-республіканець Джош Хоулі заявив, що Amazon – це «монопольна платформа». За його словами, купівлю MGM треба зупинити, а Amazon не слід дозволяти купувати нічого.
- Сенаторка-демократка Емі Клобучар, яка очолює антимонопольну комісію Сенату, закликала провести ретельне розслідування, аби гарантувати, що ця угода не зашкодить конкуренції.
- Також за день до угоди генеральний прокурор округу Колумбія подав позов проти Amazon. Він стверджує, що інтернет-ритейлер порушив антимонопольне законодавство через несправедливі цінові стратегії.
- З огляду на стан конкуренції на двох ринках антимонопольні агенції можуть переконати суд, що угода означатиме підвищення цін або зменшення інновацій, зазначає Reuters.
- Водночас професор юридичного коледжу Клівленда-Маршалла Кріс Сагерс вважає, що частки ринку недостатньо великі, аби привернути увагу антимонопольних органів.
- Amazon відмовився коментувати цю ситуацію, однак у блозі в жовтні 2020 року зазначив, що «великі компанії не є домінуючими за визначенням, а припущення, що успіх може бути результатом лише антиконкурентної поведінки, є неправильним».
Важливі цифри
Купівля MGM стала другим за величиною придбанням Amazon, пише Variety. Найбільшим придбанням в історії Amazon стала купівля Whole Foods за $13,4 млрд 2017 року.
Контекст
Злиття Amazon і Metro-Goldwyn-Mayer поєднує найбільшого у світі інтернет-ритейлера з кіностудією, яка має багаторічну історію. MGM володіє однією з найбільших бібліотек преміальних кіно- і телепрограм. Усього в бібліотеці MGM близько 4000 фільмів, зокрема «Джеймс Бонд», «Робокоп», «Роккі», «Крід» і «Хоббіт», а також шоу «Вікінги», «Фарго» і «Розповідь служниці».
Однак через фінансові труднощі внаслідок пандемії COVID-19 MGM змушена шукати покупця, повідомляє The Wall Street Journal. За підсумком 2020 року MGM отримала понад $1,3 млрд чистого збитку, тоді як 2019-го кіностудія мала понад $2,2 млрд чистого прибутку. Купівля кіностудії має допомогти Amazon конкурувати сервісу потокового відео Prime Video з такими компаніями, як Netflix Inc, Disney + Walt Disney Co, HBO Max і Apple Inc Apple TV +.
Amazon і раніше зазнавала критики за купівлю конкурентів, таких як інтернет-продавець взуття Zappos 2009 року та Diapers.com 2010 року.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.