Категорія
Новини
Дата

ЄС готовий розглядати варіанти субсидій транспортним компаніям, які перевозять українське зерно

2 хв читання

Європейський союз має розглянути варіант надання субсидій для транспортування українського зерна «лініями солідарності». З такою пропозицією виступив єврокомісар Януш Войцеховський після засідання Ради ЄС із сільського господарства, яке відбулося в Брюсселі у вівторок, 25 липня, пише «Німецька хвиля».

За 12 років консалтингова компанія Franchise Group створила 600+ франшиз. Як масштабувати бізнес за допомогою франшизи в часи турбулентності? Отримайте інсайти і стратегії на Форумі підприємців від власниці та СЕО Franchise Group Мирослави Козачук. Купуйте квиток за посиланням.

Ключові факти

  • Войцеховський пообіцяв представити цю позицію в Єврокомісії. «Ми маємо знайти рішення, щоб підтримати транспортні витрати грошима ЄС, бо інакше ми ризикуємо, що Росія виграє від цієї ситуації, адже купувати її зерно буде дешевшим, ніж платити за перевезення українського зерна», – наголосив він.
  • Остаточної дати для подання цієї пропозиції поки немає, оцінити, скільки коштуватиме такий захід, єврокомісар теж наразі не може, однак він визнав, що питання термінове. 
  • Серед «ліній солідарності» найвигідніший з погляду транспортних витрат дунайський маршрут, кажуть у Єврокомісії, а от транспорт через Польщу та Угорщину негативно впливає на ціноутворення. За словами Войцеховського, «ціна таких перевезень недостатньо приваблива».
  • При цьому він переконаний, що ЄС здатний вивезти «лініями солідарності» майже весь український експорт, якщо виходити з показника в 4 млн т на місяць. Приблизно такий обсяг вдалося вивезти у листопаді 2022 року, наголосив єврокомісар.На його думку, потенційно це можливо, але «потрібно врахувати усі наслідки цієї ситуації».

Контекст 

17 липня РФ направила Туреччині, Україні й ООН свої заперечення щодо продовження «зернової угоди» та відмовилася її продовжувати. Міністерство оборони країни-агресора заявило, що через вихід Росії з «зернової угоди» з 20 липня всі судна, що прямують в акваторії Чорного моря в українські порти, розглядатимуться як потенційні перевізники вантажів військового призначення.

19–21 липня ворог атакував портову інфраструктуру Одеси та області. Зокрема, удар нанесено по зерновому й олійному терміналах. У порту Чорноморськ знищено 60 000 т зерна. Постраждала зернова інфраструктура міжнародних та українських трейдерів і перевізників Kernel, Viterra, CMA CGM Group. 

У ніч на 24 липня Росія майже чотири години атакувала дронами-камікадзе портову інфраструктуру Дунаю. Є руйнування та постраждалі серед працівників порту. Удару зазнав порт Рені, пошкоджені обʼєкти портового оператора Maersk. 

Українська зернова асоціація (УЗА) у звʼязку зі зривом зернової ініціативи Росією звернулася до Єврокомісії з пропозицією збільшити експорт «лініями солідарності» на 1 — 1,5 млн т на місяць. Це пропонують зробити за рахунок портів країн Балтії, а також Німеччини, Нідерландів, Хорватії, Італії та Словенії. 

УЗА також просить ЄС запровадити субсидії для компенсації європейським перевізникам додаткових логістичних витрат на транзитні перевезення та часткової компенсації портових витрат на українське зерно. 

Раніше FT повідомила, що ЄС обговорює плани щодо відкриття альтернативних шляхів доставки українського зерна на світові ринки. Очікується, що Литва запропонує збільшити постачання до її портів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні