Категорія
Новини
Дата

Продажі російського малого та середнього бізнесу падають. Компанії почали економити на IT та рекламі

У більшості російського малого та середнього бізнесу в березні впали обсяги продажів, пише Інтерфакс з посиланням на опитування аналітичного центра НАФІ. Лише 16% підприємців не помітили змін.

Ключові факти

  • 54% опитаних підприємців у РФ зазначили, що обсяги продажів у їхніх компаніях знизилися. Серед представників мікробізнесу 65% відзначили зниження обсягів продажів. Це призвело до необхідності скорочувати поточні витрати — на це пішли 83% компаній.
  • Найпоширенішою мірою скорочення витрат у компаніях стало зниження витрат на IT, рекламу та маркетинг. Це зробили 37% компаній). 
  • Далі йдуть скорочення штату (23%), скорочення зарплати (16%), повна або часткова відмова від оренди офісу (16%), переведення співробітників на віддалений формат роботи (15%). 
  • Лише 16% підприємців не помітили змін, які б позначилися на їхньому бізнесі.
  • Найчастіше про відсутність змін говорять представники середнього бізнесу (37%) і компанії, що працюють на ринку більше 10 років (22%).
  • Опитування проведено у березні, опитано було 500 представників малого та середнього бізнесу всіх основних галузей економіки. Респондентами виступали власники бізнесу, перші особи компаній та індивідуальні підприємці.

Контекст

Тисячі санкцій, втрата сотень іноземних компаній, обвал рубля і удар по фондовому ринку – за чотири тижні війни з Україною Росія не досягла суттєвого військового прогресу, але завдала серйозної шкоди власній економіці. Ефект бачать і російські підприємці, які зіткнулися з катастрофою логістики постачання, і фінансисти, які стали ще більш залежними від дій держави, і звичайні росіяни – у цінниках магазинів та чергах за дефіцитними товарами. Масштаби обвалу економіки РФ покаже більш тривалий період. Докладніше про це читайте тут.

Кожна пʼята російська компанія зі сфери малого бізнесу скоротила або відправила у відпустку співробітника на тлі кризи після початку війни РФ проти України, свідчить опитування, проведене сервісом «Актіон Бухгалтерія».

Матеріали по темі