Китай забороняє своїм чиновникам використовувати айфони, а США все більше обмежує доступ Пекіну до передових мікрочипів. Але Apple не може відмовитися від виробництва своїх продуктів у Піднебесній, навіть попри напружені американсько-китайські стосунки. Wall Street Journal дослідив китайську компанію під назвою Luxshare, яка є не менш важливим виробником для Apple, ніж тайванська Foxconn.
Forbes переказує головне з матеріалу
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
WSJ пише, що ділові відносини між Luxshare і Apple почалися у 2016-му і з того часу лише поглибилися. Тім Кук, гендиректор американської компанії, кілька разів відвідував заводи Luxshare – останнього разу візит був минулого тижня.
Цей китайський підрядник виробляє низку продуктів техногіганта:
- AirPods;
- Apple Watch;
- iPhone 15, включно з преміальною моделлю iPhone Pro Max;
- шолом доповненої та віртуальної реальності, який має надійти у широкий продаж наступного року.
Попри те, що відносини між Китаєм та США не демонструють тенденцію до покращення, а Apple не раз закидали надмірну залежність від китайських підрядників, американський гігант продовжує виробляти більшість своїх продуктів у Китаї.
WSJ вважає, що причина в експертності китайських компаній і їхніх гендиректорів, зокрема Грейс Вон, яка очолює Luxshare.
Від працівниці заводу до засновниці компанії
Вон Ляйчун, яку на Заході знають як Грейс Вон, народилася у південній частині китайської провінції Гуандун у 1967-му. Після школи вона не пішла до коледжу, а з підліткового віку працювала на заводах і фабриках.
Вон стала однією з перших працівниць заводу Foxconn у місті Шеньчжень, який відкрився у 1988-му. Вона пропрацювала там 10 років, почавши з робітниці на конвеєрі, а закінчивши лідеркою команди. Варто зазначити, що Foxconn – це головний підрядник Apple, який виробляє для американської компанії всю лінійку її продуктів.
Із 1998-го розпочалася власна підприємницька діяльність Ляйчун, коли вона разом із братом, Воном Ляйшеном, заснувала компанію з виробництва кабелів і основ для телевізорів Luxshare.
Але з тайваньским гігантом підприємиця не розпрощалася зовсім, а зробила його своїм клієнтом. Коли у 2010-му Luxshare готувалася до виходу на біржу, то у звітах було зазначено, що близько половини операційного виторгу компанії за останні три роки складали замовлення від Foxconn.
Невдовзі після виходу на біржу Luxshare почала заробляти собі репутацію «восьминога»: Вон із братом вдалися до активних поглинань бізнесів різних профілів. І один із цих бізнесів спеціалізувався на виготовленні дротів для айпедів від Apple.
Ставши лідером у виробництві дротів, кабелів і роз'ємів, Luxshare почала займатися суміжними напрямами, такими як навушники та модулі для камер. А завдяки покупці ще однієї компанії у 2016-му Luxshare отримала необхідні потужності для виробництва AirPods. Apple була у захваті від того, що під проводом Luxshare виробництво бездротових навушників, яке вимагає майже ювелірної точності через їхній маленький розмір, мало дуже низький рівень браку й дефектів.
У 2020-му Luxshare купила ще один бізнес, який зробив її ще більш незамінною для Apple: китайські заводи з виробництва айфонів, які належали тайванській Wistron. Ось так, крок за кроком Luxshare забирає все більшу частку бізнесу Apple у Foxconn.
Не лише Apple
Згідно з річним звітом Luxshare, минулого року на її найбільшого клієнта припало понад 73% загального виторгу компанії, хоча, попри відомий тісний зв'язок між компаніями, Apple прямо не згадується у цьому звіті.
Apple Vision Pro AR – шолом доповненої та віртуальної реальності, який невдовзі має надійти у масовий продаж. Фото Getty Images
Останні кілька років американська компанія все більше покладається на Luxshare через те, що тайванські постачальники Apple почали висловлювати все більше незадоволення малими маржами співпраці з Apple. Плюс творець айфонів і айпедів шукав способів не залежати від єдиної компанії-підрядника, щоб не зіштовхнутися з повторенням проблем, які виникли через протести на заводі Foxconn.
Втім не можна сказати, що інвестори Luxshare в захваті від результатів роботи монтажних заводів, зокрема тих, які збирають продукцію для Apple:
- минулого року чистий прибуток становив лише 4% від виторгу;
- виторг за липень–вересень цього року впав на 8,5% порівняно з тим же періодом минулого року;
- акції компанії впали майже на 50% у порівнянні з піковою ціною три роки тому.
Ймовірно через це Вон сказала, що її компанії не варто покладатися лише на кількох великих клієнтів. Вона почала купувати та інвестувати в постачальників виробників електротранспорту. Вон заявила інвесторам, що хоче зробити Luxshare одним із головних постачальників автозапчастин світу.
WSJ зазначає, що нові плани все ж не заважають плідним відносинам між Apple і Luxshare. За словами експертів, китайська компанія почала займатися «впровадженням нового продукту». Цей термін позначає процес, під час якого Apple працює з виробником над тим, щоб перетворити дизайн продукту та прототипи на детальний план виробництва. Раніше цим займалася виключно Foxconn.
Luxshare допомагає Apple і зі зменшенням присутності у Китаї: китайська компанія вкладає гроші у виробничі потужності у Вʼєтнамі та Індії.



Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.