Китай забороняє своїм чиновникам використовувати айфони, а США все більше обмежує доступ Пекіну до передових мікрочипів. Але Apple не може відмовитися від виробництва своїх продуктів у Піднебесній, навіть попри напружені американсько-китайські стосунки. Wall Street Journal дослідив китайську компанію під назвою Luxshare, яка є не менш важливим виробником для Apple, ніж тайванська Foxconn.
Forbes переказує головне з матеріалу
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
WSJ пише, що ділові відносини між Luxshare і Apple почалися у 2016-му і з того часу лише поглибилися. Тім Кук, гендиректор американської компанії, кілька разів відвідував заводи Luxshare – останнього разу візит був минулого тижня.
Цей китайський підрядник виробляє низку продуктів техногіганта:
- AirPods;
- Apple Watch;
- iPhone 15, включно з преміальною моделлю iPhone Pro Max;
- шолом доповненої та віртуальної реальності, який має надійти у широкий продаж наступного року.
Попри те, що відносини між Китаєм та США не демонструють тенденцію до покращення, а Apple не раз закидали надмірну залежність від китайських підрядників, американський гігант продовжує виробляти більшість своїх продуктів у Китаї.
WSJ вважає, що причина в експертності китайських компаній і їхніх гендиректорів, зокрема Грейс Вон, яка очолює Luxshare.
Від працівниці заводу до засновниці компанії
Вон Ляйчун, яку на Заході знають як Грейс Вон, народилася у південній частині китайської провінції Гуандун у 1967-му. Після школи вона не пішла до коледжу, а з підліткового віку працювала на заводах і фабриках.
Вон стала однією з перших працівниць заводу Foxconn у місті Шеньчжень, який відкрився у 1988-му. Вона пропрацювала там 10 років, почавши з робітниці на конвеєрі, а закінчивши лідеркою команди. Варто зазначити, що Foxconn – це головний підрядник Apple, який виробляє для американської компанії всю лінійку її продуктів.
Із 1998-го розпочалася власна підприємницька діяльність Ляйчун, коли вона разом із братом, Воном Ляйшеном, заснувала компанію з виробництва кабелів і основ для телевізорів Luxshare.
Але з тайваньским гігантом підприємиця не розпрощалася зовсім, а зробила його своїм клієнтом. Коли у 2010-му Luxshare готувалася до виходу на біржу, то у звітах було зазначено, що близько половини операційного виторгу компанії за останні три роки складали замовлення від Foxconn.
Невдовзі після виходу на біржу Luxshare почала заробляти собі репутацію «восьминога»: Вон із братом вдалися до активних поглинань бізнесів різних профілів. І один із цих бізнесів спеціалізувався на виготовленні дротів для айпедів від Apple.
Ставши лідером у виробництві дротів, кабелів і роз'ємів, Luxshare почала займатися суміжними напрямами, такими як навушники та модулі для камер. А завдяки покупці ще однієї компанії у 2016-му Luxshare отримала необхідні потужності для виробництва AirPods. Apple була у захваті від того, що під проводом Luxshare виробництво бездротових навушників, яке вимагає майже ювелірної точності через їхній маленький розмір, мало дуже низький рівень браку й дефектів.
У 2020-му Luxshare купила ще один бізнес, який зробив її ще більш незамінною для Apple: китайські заводи з виробництва айфонів, які належали тайванській Wistron. Ось так, крок за кроком Luxshare забирає все більшу частку бізнесу Apple у Foxconn.
Не лише Apple
Згідно з річним звітом Luxshare, минулого року на її найбільшого клієнта припало понад 73% загального виторгу компанії, хоча, попри відомий тісний зв'язок між компаніями, Apple прямо не згадується у цьому звіті.
Останні кілька років американська компанія все більше покладається на Luxshare через те, що тайванські постачальники Apple почали висловлювати все більше незадоволення малими маржами співпраці з Apple. Плюс творець айфонів і айпедів шукав способів не залежати від єдиної компанії-підрядника, щоб не зіштовхнутися з повторенням проблем, які виникли через протести на заводі Foxconn.
Втім не можна сказати, що інвестори Luxshare в захваті від результатів роботи монтажних заводів, зокрема тих, які збирають продукцію для Apple:
- минулого року чистий прибуток становив лише 4% від виторгу;
- виторг за липень–вересень цього року впав на 8,5% порівняно з тим же періодом минулого року;
- акції компанії впали майже на 50% у порівнянні з піковою ціною три роки тому.
Ймовірно через це Вон сказала, що її компанії не варто покладатися лише на кількох великих клієнтів. Вона почала купувати та інвестувати в постачальників виробників електротранспорту. Вон заявила інвесторам, що хоче зробити Luxshare одним із головних постачальників автозапчастин світу.
WSJ зазначає, що нові плани все ж не заважають плідним відносинам між Apple і Luxshare. За словами експертів, китайська компанія почала займатися «впровадженням нового продукту». Цей термін позначає процес, під час якого Apple працює з виробником над тим, щоб перетворити дизайн продукту та прототипи на детальний план виробництва. Раніше цим займалася виключно Foxconn.
Luxshare допомагає Apple і зі зменшенням присутності у Китаї: китайська компанія вкладає гроші у виробничі потужності у Вʼєтнамі та Індії.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.