Виручка закладів громадського харчування України в другому півріччі 2023-го зросла на 30% у порівнянні з аналогічним періодом 2022-го, відвідуваність – на 10%, а середній чек – на 18%. Про це йдеться в дослідженні української компанії з автоматизації закладів Poster. Forbes зібрав ключові факти з дослідження.
У 2023 році український ресторанний ринок продовжив адаптуватися до нових воєнних реалій, розбирався з поверненням майже всіх податкових перевірок та намагався втримати ціни, йдеться в дослідженні Poster. З проблем на головне місце вийшли найм та утримання команди. Нове слово, що частіше лунало на ринку, – інклюзивність. Як ще змінювався ресторанний ринок?
Виручка, середній чек та відвідуваність закладів зросли на третину, але не всюди
Виручка закладів громадського харчування України в другому півріччі 2023-го зросла на 30% у порівнянні з аналогічним періодом 2022-го, відвідуваність – на 10%, а середній чек – на 18%. Найбільше зростання виручки у порівнянні з минулим роком показав сегмент ресторанів – на 37%. Середній чек закладів збільшився на 23%, з 508 грн до 625 грн, відвідуваність – на 11%. Сегмент кав’ярень підвищив виручку на 31% у 2023 році. Відвідуваність зросла на 9%, середній чек – на 20% з 82 грн до 98 грн.
Виручка сегмента кафе показала зростання на 26% у порівнянні з минулим роком. Середній чек зріс на 17%, зі 187 грн до 219 грн. Відвідуваність зросла на 7%. У барах виручка сегмента барів підвищилася на 28% у порівнянні з 2022 роком, середній чек на 12%, із 311 грн до 348 грн. Відвідуваність збільшилася на 15%. Виручка фастфуду зросла на 27%, середній чек – на 21%, зі 145 грн до 175 грн. Відвідуваність – на 5%.
Показники роботи закладів виправдали очікування або перевищили їх у понад 50% рестораторів
44% опитаних рестораторів зазначають, що показники роботи закладів у 2023 році виправдали їхні очікування, у 16 % – перевищили. Натомість 40% мають протилежну думку.
Найскладніше рестораторам у 2023 році було наймати та утримувати команди, фіксувати ціни на страви попри зростання цін, знаходити власну мотивацію для роботи та розбиратися з перевірками. Окрім цього, підприємців турбувала повна зміна ЦА, комунальні та корупція, низькі продажі та зміна поведінки покупців.
Рентабельність ресторанів у чверті закладів зросла
38% рестораторів стикнулися зі зниженням рентабельності бізнесу в 2023 році. Майже така ж кількість зазначає, що рентабельність їхніх закладів не змінилася. Чверть опитаних каже про зростання рентабельності.
Більш ніж половина опитаних мала середню рентабельність бізнесу у 10–20%, а 13% взагалі не отримували прибуток у 2023 році.
Майже половина опитаних рестораторів відзначила, що працює з 30–35% фудкостом. Також більшість рестораторів зазначили, що змогли зберегти команду в 2023 році в тій же кількості, а 30% навіть залучили нових працівників.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.