Категорія
Новини
Дата

Після виходу світових брендів у РФ досі продаються їхні товари, процвітає паралельний імпорт і зʼявляються підробки – Reuters

2 хв читання

До Росії досі вʼїжджають вантажівки з Coca Cola, туристи повертаються з-за кордону з товарами Zara, а місцеві онлайн-маркети скуповують меблеві запаси IKEA та навіть пропонують підробки. Хоча західні бренди пішли з країни, їхні товари досі там продаються, але за вищими цінами, пише Reuters.

⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.

Ключові факти

  • Незважаючи на те, що європейські, північноамериканські та японські компанії залишають Росію через війну в Україні, вплив на російських споживачів мінімальний, хоча терміни доставки можуть бути більшими, а деякі товари дорожчими.
  • Основна зміна торкнулася маршрутів постачання, але продукти залишаються доступними як в інтернеті, так і в магазинах. Постійна доступність брендів показує, з якими труднощами стикаються компанії, намагаючись контролювати ланцюжки поставок під час відходу з ринку.
  • Власник Zara Inditex закрив свої 502 російські магазини після того, як Москва ввела війська в Україну, а потім продав їх Daher Group, що базується в ОАЕ. Тоді як більшість західних брендів, які призупинили діяльність у Росії, також пішли з Білорусі – вірного союзника Москви, Inditex цього не зробив. 
  • Динаміка валютних курсів також частково зумовила семиразове збільшення поставок із Туреччини через СДЕК Форвард, службу доставки із зарубіжних сайтів електронної комерції, оборот компанії у грошовому вираженні торік подвоївся, причому 80% припадає на одяг. 
  • Коли ланцюжки постачань зруйнувалися, Росія легалізувала так званий паралельний імпорт, що дозволило ритейлерам ввозити товари з-за кордону без дозволу власника товарного знаку. На сайтах електронної комерції продається широкий асортимент імпортних товарів, причому продавці часто рекламують, що привозять товари з-за кордону.
  • У той час як Coca-Cola Co припинила виробництво та продаж напоїв у Росії минулого року, інші імпортують їх, а етикетки на банках та пляшках показують, що вони прибули з Європи, Казахстану, Узбекистану та Китаю, також відрізняються ціни.
  • «Дружні» країни збільшили експорт до Росії, свідчать їхні торгові дані. Торгівля між Китаєм і Росією минулого року досягла рекордних 1,28 трлн юанів ($186 млрд), тоді як експорт Туреччини до Росії підскочив на 61,8% – до $9,34 млрд, а експорт Казахстану зріс на 25,1 % – до $8,78 млрд.
  • Деяким брендам доводиться роками боротися з копіями та несанкціонованим імпортом. Шведський меблевий гігант IKEA продав свої акції «Яндекс Маркету». А колишні постачальники також готові продавати «модифіковані» товари ІКЕА під іншими назвами. IKEA заявила, що вже вивчає товари, що рекламуються як аналогічні IKEA в інтернеті.

Контекст

У серпні 2022 року віце-премʼєр РФ Денис Мантуров повідомив, що продажі на сірому ринку у Росії, також відомому як паралельний імпорт, за офіційними підрахунками, вже досягли майже $6,5 млрд і до кінця року могли становити $16 млрд. Водночас західні бренди готуються до судів через підробки та несанкціонований імпорт у Росії.

Найбільші російські маркетплейси хочуть налагодити продаж брендів, чиї власники призупинили роботу в РФ. Вони намагаються самі організувати паралельний імпорт таких товарів, пише «Комерсант». Деякі майданчики розраховують навіть почати торгівлю «важким люксом».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд