Сполучені Штати Америки, щоб допомогти вивезти зерно з України залізничним шляхом, допоможуть у будівництві зерносховищ на українському кордоні. Про це у вівторок заявив президент США Джо Байден, пише «Європейська правда».
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- На думку Байдена, зерно не можна експортувати Чорним морем, оскільки воно «буде підірване у воді».
- «Тож ми працюємо над планом, щоб вивезти його через інші країни залізницею. Але Україна має таку ж систему залізничних доріг, як і Росія, де ширина колії відмінна від колії в Європі, тому ми будемо будувати тимчасові елеватори на кордоні України із, зокрема, Польщею, щоб переправляти зерно з українських вагонів у зерносховища на (європейські) вагони й далі в океан», – сказав Байден.
Контекст
Україна організувала два шляхи експорту зерна – через Румунію та Польщу, повідомив заступник міністра закордонних справ Дмитро Сенік. За його словами, Україна веде переговори з країнами Балтії про створення третього коридору для експорту продовольства.
6 червня стало відомо, що Туреччина та РФ досягли попередньої домовленості про відновлення постачання української аграрної продукції з ключового чорноморського порту. План передбачає розмінування берегів Одеси. Проте Україна ще не схвалила цей план.
Для відновлення судноплавства потрібні дієві гарантії безпеки: постачання Україні необхідної зброї та залучення для патрулювання акваторії Чорного моря ВМС третіх країн, ідеться в заяві українського МЗС. Рішення про розблокування українських портів мають ухвалюватися всіма причетними сторонами, заявили в міністерстві.
До війни Україна експортувала 5–7 млн т зерна на місяць, а зараз, всіма видами транспорту – 1,2 млн т, сказав голова правління УЗ Олександр Камишін в інтервʼю Forbes.
Для збільшення експорту Україна домовляється з поляками про дозвіл експлуатації на їхній території своїх зерновозів, зазначив Камишін. За його словами, Україні потрібне розширення перевалки в європейських портах і додаткові вагони, які доставлять туди українське зерно від польського кордону.
Також голова УЗ пропонує відкривати у Польщі свого оператора і паралельно, де тільки можна, заводити на територію України гілки з вузькими коліями.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.