Коли доходи Framer почали падати, засновники компанії змінили напрям і почали допомагати дизайнерам створювати сайт в один клік. Тепер, коли зростання на підйомі, компанія готова кинути виклик єдинорогам Figma і Webflow.
У квітні 2021-го Йорн ван Дійк і Коен Бок, засновники стартапу Framer для дизайнерів, зіткнулися із не надто приємними новинами. Спершу інструмент із наборами шаблонів для створення сайтів і застосунків був хітом у невеликому колі дизайнерів. Та після шести років зростання доходи компанії почали падати із пікового показника у $4 млн наприкінці 2019-го.
«Я сказав, що це вже не працює, тому нам треба було знайти вихід із ситуації», – розповів ван Дійк Forbes.
За обідом в амстердамському кафе два колишніх дизайнери Facebook зійшлися на рішенні: змінити їхнє ПЗ так, щоб воно тепер пропонувало не просто шаблони, а безпосередньо допомагало створювати сайти.
Так вони сподівалися залучити більше дизайнерів та маркетологів, яким потрібні вебсторінки, але без залучення дорогих розробників. «Ви розробляєте свій сайт на Framer, а наприкінці клікаєте «опублікувати» і ми перетворюємо його на вебсайт на власному хостингу», – пояснює Бок.
Швидке і дешеве створення сайтів було переможною стратегією для споживчих стартапів, таких як Wix, який котирується на Nasdaq, і Automattic, який у 2021-му під час викупу акцій оцінили у понад $7,5 млрд. Ван Дійк і Бок зрозуміли, що бізнеси із вищими потребами часто повинні наймати команди, щоб їх задовольнити, або вони звертаються до Webflow, яка є конкурентом Framer.
«Це дуже прибуткова проблема, адже як правило сайти розробляють через один інструмент, наприклад Figma, а запускають їх вже деінде, – каже Бок. – Таке розділення робить процес неефективним».
За 18 місяців з часу випуску нового продукту доходи амстердамського стартапу виросли вчетверо до понад $10 млн. А тепер, залучивши $27 млн інвестицій у раунді фінансування Серії С (свою оцінку компанія не розкриває), Framer привертає увагу інвесторів Кремнієвої долини і конкурентів типу Figma. Як довідався Forbes, конкуренти прицільно спостерігають за інструментом і зростанням компанії.
Вчасні зміни – запорука успіху
Бок і ван Дійк заснували Framer у 2015-му після продажу ПЗ-компанії Sofa соцмережі Facebook у 2011-му. Трохи попрацювавши на гіганта соцмереж у Каліфорнії, хлопці повернулися в Амстердам, щоб створити нову компанію, яка б розвʼязувала проблеми, із якими вони зіткнулися під час роботи над дизайном Facebook для мобільних. Ціль? «Допомогти дизайнерам створювати прототипи, які майже не відрізнити від готового продукту», – каже Бок.
Перший інструмент Framer швидко досяг успіху, завоювавши прихильність фанатів дизайну. А великі інвестори, такі як Greylock, Accel і європейський венчурний фонд Atomico, підтримали компанію у двох раундах фінансування – у 2017-му і 2018-му. Та потім доходи почали падати.
Наразі схоже, що зміна продукту пішла на користь. Framer зробив своїми клієнтами улюблений застосунок Кремнієвої долини для е-мейлів Superhuman.com, Messagebird і Lark (конкурент Slack). «Реакція була майже миттєва, адже ми вирішили для них реальну проблему, давши їм змогу створювати сайти значно швидше», – каже ван Дійк.
Отримавши додаткове фінансування у раунді Серії С, який очолила Meritech Capital і до якого приєдналися чинні інвестори – європейська фірма венчурного капіталу Atomico та Accel, Бок і ван Дійк націлилися на міжнародне розширення. Вони планують створити віджети для підтримки більших клієнтів і додати ШІ-переклад для сайтів.
«Компанії не хочуть використовувати дорогі рішення для дизайну, управління і хостингу сайтів, а за допомогою Framer ви можете зробити все це із власною дизайнерською і маркетинговою командою», – відмічає Алекс Клейтон, генеральний партнер Meritech.
У Framer попереду складний шлях, адже американські конкуренти не стоять на місці. Webflow (яку теж підтримує Accel і Meritech) провела власний раунд Серії С у березні 2022-го, але у неї виторг $100 млн і $4 млрд оцінка вартості. А ще ж є Adobe, яка прогнозувала $400 млн виторгу у 2022-му для Figma, коли творець Photoshop оголосив про плани викупу меншої компанії за $20 млрд у вересні минулого року.
Бок і Дійк, схоже, не переймаються двома конкурентами, які можуть похвалитися значною фінансовою підтримкою. «Зібравши в одному місці дизайн і запуск сайтів, ми змінили те, як їх створюють, — каже ван Дійк. – Саме так будуть створювати сайти у майбутньому і саме це сприятиме нашому успіху».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.