Цього року рекламний медіаринок в Україні, порівняно з 2023-м, зросте на 33%, до 29,8 млрд грн, повідомляє Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК). Перше півріччя 2024 виявилося сприятливим для рекламних інвестицій і тому індустрія налаштована оптимістично.
⚡️ Хто, на вашу думку, заслуговує на звання «Підприємець року 2024»? Дізнайтесь більше про кожного з кандидатів та проголосуйте за посиланням. Ваш голос визначить переможця номінації «Вибір аудиторії».
Ключові факти
- Згідно з дослідженням, обсяг ТБ-реклами виросте на 58%, до 6,1 млрд грн. Цьогоріч на ТБ повернулися майже всі рекламодавці з довоєнного ТОП50, що сприяло зростанню ринку в межах прогнозованого відновлення. Зазначається, що результатами першого півріччя категорія «фарма» вже менше 45%, що є ознакою пожвавлення ринку через збільшення кількості рекламодавців в цілому. Певне занепокоєння викликає фактор «блек-аутів», але перша хвиля відключень прийшлась на рекламний «не сезон» на ТБ, тому все обійшлось і не призвело до скорочення раніше заявлених бюджетів.
- Реклама у Digital ТБ має зрости на 78% до 800 млн грн.
- Реклама в пресі у цьому році може зрости на 8% до 387 млн грн. Згідно із повідомленням, що хоча реклами у видавничих проєктах стає більше, видавці наразі не готові суттєво переглядати свої прогнози на 2024 рік саме через нестабільність та важкість прогнозування.
- У 2024 році ріст ринку радіо-реклами очікується на рівні 30%, що дозволить вперше в історії цього медіа перетнути позначку в 1 млрд грн. Станом на перше півріччя 2024 року, ринок знову перевершує всі очікування.
- Реклама OOH Media зросте у 2024-му на 43% до 4,7 млрд грн.
- Обсяг реклами у Digital (Internet) Media може зрости на 22%, до 16,8 млрд грн.
Контекст
Рекламний медіаринок України у 2022 році упав на 63%, порівняно з 2021-м, а ринок реклами в пресі та на ТБ обвалився на 81%, підрахували в ВРК. Одна з вагомих причин падіння – те, що загальнонаціональні канали з 25 лютого 2022 року задіяні в виробництві телемарафону «Єдині новини» та не можуть продавати рекламу. Крім цього, Ринат Ахметов закрив свою медіа-групу «Україна», яка була одним з найбільших гравців цього ринку.
Відновленню ринку сприяло те, що на початку 2023-го «1+1 медіа» Ігоря Коломойськогота StarLightMedia Віктора Пінчука створили канали-дублери своїх флагманських ресурсів – ICTV2 та «1+1 Україна». Обидві медіагрупи неформально обʼєднані в неофіційний рекламний альянс і продають рекламу разом.
У 2023 році рекламний медіаринок в Україні, порівняно з 2022-м, виріс на 77%, до 21, 6 млрд грн. Торік найбільше виріс ринок радіореклами – на 160%, до 865 млн грн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.