Цього року рекламний медіаринок в Україні, порівняно з 2023-м, зросте на 33%, до 29,8 млрд грн, повідомляє Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК). Перше півріччя 2024 виявилося сприятливим для рекламних інвестицій і тому індустрія налаштована оптимістично.
Практичний МBA від Forbes на реальних кейсах, щоб прокачати навички управління на прикладі Володимира Кудрицького, ексголови правління «Укренерго».
Премʼєра другого сезону YouTube проєкту «Директорія» вже на каналі Forbes Ukraine!
Ключові факти
- Згідно з дослідженням, обсяг ТБ-реклами виросте на 58%, до 6,1 млрд грн. Цьогоріч на ТБ повернулися майже всі рекламодавці з довоєнного ТОП50, що сприяло зростанню ринку в межах прогнозованого відновлення. Зазначається, що результатами першого півріччя категорія «фарма» вже менше 45%, що є ознакою пожвавлення ринку через збільшення кількості рекламодавців в цілому. Певне занепокоєння викликає фактор «блек-аутів», але перша хвиля відключень прийшлась на рекламний «не сезон» на ТБ, тому все обійшлось і не призвело до скорочення раніше заявлених бюджетів.
- Реклама у Digital ТБ має зрости на 78% до 800 млн грн.
- Реклама в пресі у цьому році може зрости на 8% до 387 млн грн. Згідно із повідомленням, що хоча реклами у видавничих проєктах стає більше, видавці наразі не готові суттєво переглядати свої прогнози на 2024 рік саме через нестабільність та важкість прогнозування.
- У 2024 році ріст ринку радіо-реклами очікується на рівні 30%, що дозволить вперше в історії цього медіа перетнути позначку в 1 млрд грн. Станом на перше півріччя 2024 року, ринок знову перевершує всі очікування.
- Реклама OOH Media зросте у 2024-му на 43% до 4,7 млрд грн.
- Обсяг реклами у Digital (Internet) Media може зрости на 22%, до 16,8 млрд грн.
Контекст
Рекламний медіаринок України у 2022 році упав на 63%, порівняно з 2021-м, а ринок реклами в пресі та на ТБ обвалився на 81%, підрахували в ВРК. Одна з вагомих причин падіння – те, що загальнонаціональні канали з 25 лютого 2022 року задіяні в виробництві телемарафону «Єдині новини» та не можуть продавати рекламу. Крім цього, Ринат Ахметов закрив свою медіа-групу «Україна», яка була одним з найбільших гравців цього ринку.
Відновленню ринку сприяло те, що на початку 2023-го «1+1 медіа» Ігоря Коломойськогота StarLightMedia Віктора Пінчука створили канали-дублери своїх флагманських ресурсів – ICTV2 та «1+1 Україна». Обидві медіагрупи неформально обʼєднані в неофіційний рекламний альянс і продають рекламу разом.
У 2023 році рекламний медіаринок в Україні, порівняно з 2022-м, виріс на 77%, до 21, 6 млрд грн. Торік найбільше виріс ринок радіореклами – на 160%, до 865 млн грн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.