Мобільний оператор «Vodafone Україна» тестує проєкт із сонячними електростанціями (СЕС) для живлення своїх базових станцій. Про це в інтерв’ю Forbes розповіла СЕО компанії Ольга Устинова.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- Три СЕС «Vodafone Україна» встановлені на майданчиках на землі у Полтавській та Дніпропетровській областях, зазначає Ольга Устинова.
- «За сприятливих умов влітку такі станції можуть забезпечувати повністю автономну роботу сайтів», – додає СЕО оператора. Взимку в українському кліматі сонячні панелі не генерують достатньо енергії для живлення базової станції. «Вона споживає 3 кВт, а для того щоб її запустити, треба 5–6 кВт», – повідомляє Устинова.
- Остаточні висновки щодо проєкту з СЕС компанія робитиме навесні 2025-го. «Будемо вирішувати: йти стратегічно в цю історію чи залишити ці три станції як виняткове рішення», – каже голова «Vodafone Україна».
Контекст
Постанова Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) від 16 липня зобов’язує мобільних операторів до 1 лютого 2025 року обладнати 100% базових станцій генераторами та акумуляторами, гарантуючи 10 годин безперебійної роботи мережі під час блекаутів.
Реалізація вимог НЦУ обійдеться трьом операторам у понад 13 млрд грн інвестицій, пояснив Forbes менеджер однієї з компаній анонімно через чутливість питання. «І галузь має це зробити в максимально стислі терміни», – додає він.
Для цього компаніям потрібно закупити тисячі акумуляторів, генераторів, тонни пального та найняти кілька тисяч фахівців, зазначав топменеджер однієї з компаній на умовах анонімності через чутливість питання.
Усі три оператори вже інвестували в енергонезалежність своїх мереж понад 3 млрд грн, оновили на своїх базових станціях 370 000 акумуляторів, придбали 5400 генераторів та інших джерел безперебійного живлення.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.