Бренди одягу, прикрас та аксесуарів з України почали захоплювати світ ще до повномасштабного вторгнення, проте війна додала експансії української моди додаткового поштовху. Західні зірки носять сукні FROLOV, капелюхи Ruslan Baginskiy, пухові куртки Ienki Ienki і шкіряні костюми CULTNAKED. Ось перелік 23 українських дизайнерів і дизайнерок, чиї речі у вішлистах по всьому світу
⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.
Всесвітньо відомі українські бренди – немаленька спільнота. Forbes Ukraine склав невичерпний список найпопулярніших українських модних дизайнерів та дизайнерок одягу.
Ruslan Baginskiy
«Знайомтесь: дизайнер, чиї капелюхи носить Белла Хадід», – йшлося в статті на американському Vogue восени 2017 року. Супермодель настільки полюбила кепку Ruslan Baginskiy, що замовила одразу кілька. «Один її вихід приводив тисячі підписників і листи від баєрів, – згадує Руслан Багінський. – Белла дала нам поштовх, і ми зуміли його використати».
Захопленість іноземних селебріті Багінським не стихає. У 2023-му Бейонсе обрала срібні канотьє бренду для туру Renaissance, концерти якого відвідало понад 1,6 млн людей. Капелюшки Багінського зʼявилися на обкладинці італійського Vogue, їх носять моделі Кайя Гербер і Емілі Ратаковскі, співачка Мадонна та інші зірки.
Ruslan Baginskiy представлений на найбільших онлайн-ритейлерах: Farfetch (33,9 млн унікальних відвідувачів), Mytheresa (10,1), Net-a-porter (7,6) і Luisa via Roma (3,5). Разом з останнім Багінський влітку 2022-го представив результат колаборації: вітрину та поп-ап у Флоренції і колекцію головних уборів, яку можна було придбати онлайн.
Frolov
Восени 2023-го поп-співачка Кайлі Міноуг представила 16-й альбом Tension. На його обкладинці вона позує в кутюрній сукні «Зоря» бренду FROLOV. Незадовго до цього Іван Фролов представив свою нову колекцію на Тижні моди в Лондоні – це було його перше сольне шоу в модній столиці.
2023 рік став успішним для експансії бренду Івана Фролова. Його сукні для першого за чотири роки шоу, що відбулось в ОАЕ, обрала співачка Бейонсе. Вартість кутюрних суконь у його ательє стартує від €5000. Ще один важливий епізод – костюми для кліпу Iʼm Not Here To Make Friends співака Сема Сміта.
Після 24 лютого 90% локальних продажів зникло, згадує Фролов. Потрібно було змінювати фокус. Зараз 70% замовлень – з-за кордону, а загальна кількість покупок уже вища, ніж до вторгнення. Найпопулярніші ринки Фролова – США, Велика Британія та ОАЕ.
Gasanova
На обкладинці нового випуску бразильського журналу L’Officiel, що вийшов на початку жовтня 2023-го, – британська співачка Ріта Ора. Вона позує у чорних топі, шортах та жакеті. Все – бренду GASANOVA.
Ельвіра Гасанова заснувала власний бренд у 2013 році у Донецьку. Ора – не перша їхня зіркова прихильниця: раніше в одягу GASANOVA зʼявлялись інфлюенсерки Кортні Кардашьян, Періс Хілтон та модель Джіджі Хадід. Остання вдягла розшитий кристалами Swarovski комбінезон на презентацію своєї співпраці з ювелірним брендом Messika у 2018-му. Гасанова тривалий час надсилала фото своїх робіт стилістам моделі – і зрештою отримала відповідь. Замовлені для Хадід образи дизайнерка привезла до Нью-Йорку особисто.
Бренд представлений, зокрема, у Монако, Італії та США і має бутик за франшизою у Варшаві.
Nue
Nué представлений у десятках ритейлерів – зокрема, Moda Operandi, FWRD та ssense; його обирають селебріті з мільйонними аудиторіями. Співак та актор Джаред Лето був одним із перших, хто вдяг окуляри зі спільної колекції Nué та британського бренду Linda Farrow. У блискучих топах Nué зʼявлялись інфлюенсерки Кʼяра Феррані, Негін Мірсалехі та Леоні Ханна.
Перше повідомлення від Linda Farrow засновниця Nué Вікторія Удіна отримала у 2021-му. «Вони сказали: «Про вас [у Лондоні] всі говорять: ми бачимо ваші речі на багатьох інфлюенсерах», – згадує Удіна.
Після запуску бренду в березні 2019-го Удіна вирушила на шоурум у Париж і одразу отримала там шість замовлень від ритейлерів. Перше зробив Luisa via Roma, онлайн-маркетплейс із 3,5 млн унікальних переглядів щомісяця за даними Similarweb.
90% замовлень у онлайн-магазині Nué – за кордон. Найбільше клієнтів у бренду в США, Великій Британії, Австралії та Італії.
Litkovskaya
У березні 2022 року під час Тижня моди у Парижі дизайнерка Лілія Літковська влаштувала акцію підтримки України та представила на виставці Tranoï 45 українських дизайнерів, хто не зміг дістатись столиці Франції через війну. У травні на показі у Лондоні моделі Litkovskaya вийшли на подіум у бронежилетах із жовтими стрічками на рукавах.
«Остаточно зникли будь-які стопи в мріях та розвитку бренду», – каже Літковська про уроки війни. Вона пишається тим, що в 16 країнах, де продаються речі її бренду, носять сукні з вишитою молитвою «Азову».
Свою нову колекцію Rebirth Літковська також представила в Парижі – шоу відбулося 4 жовтня. У просторі розмістили QR-коди з адресою і фото локацій України, що постраждали через російські обстріли.
Bevza
Показ весняно-літньої колекції бренду BEVZA, центральним елементом якої стала квітка чорнобривця, відбувся на початку вересня 2023-го в Нью-Йорку. Дизайнерка Світлана Бевза представляє там свої нові роботи вже близько пʼяти років. Її бренд представлено в декількох ритейлерах США, а в травні 2023-го Бевза була однією з двох українок, кого запросили на бал Met Gala у нью-йоркському Метрополітан-музеї.
BEVZA представлений у десятках країн – Канада, Франція, Австралія, Велика Британія тощо – та має свою плеяду прихильників. У 2019 році на сайті американського глянцю Harper’s Bazaar зʼявилась стаття із заголовком «Girls Canʼt Get Enough of Bevza». Зокрема, автори згадують акторку Софі Тернер, відомою за роллю Санси із серіалу «Гра престолів», що обрала total-look BEVZA для вечірки перед власним весіллям.
Poustovit
POUSTOVIT – один із найстарших українських брендів. Заснований у 1998-му Лілією Пустовіт, бренд сфокусовано на утилітарних і жіночних сукнях, часто – у флористичних принтах. Колекції бренду, зокрема, представлені у Великій Британії, Франції, Італії, Іспанії та Японії. За перший рік вторгнення бренд знайшов нових представників у Європі, йдеться у статті Vogue Ukraine.
ZHILYOVA
Дизайнерка Валерія Жильова запустила бренд жіночої білизни у 2014-му. З того часу відчутно збільшились його асортимент – окрім білизни, у лінійці бренду зʼявились аксесуари та одяг – та географія охоплення.
Тепер вироби ZHILYOVA можна придбати на онлайн-ритейлері Farfetch із міжнародною доставкою, у офіційному дистрибʼюторі бренду у Варшаві та у лондонському онлайн-бутику I am VOLYA, де представлені українські дизайнери жіночого одягу.
YULIYA MAGDYCH
Юлія Магдич заснувала бренд ще у 2013 році, сконцентрувавши його навколо головного символа українського традиційного одягу: вишиванки. Ідея сукні-вишиванки прийшлась до смаку міжнародному ринку. «Українська дизайнерка Юлія Магдич створила ідеальну сукню для відпустки», – стверджував cайт Observer у 2016-му. Тоді географія бренду уже налічувала 50 магазинів по світу. «Я щаслива, що українські мотиви популярні у стількох місцях», – казала Магдич. Нині вона фокусується не лише на сукнях: наприклад, на сайті Farfetch можна придбати її вишиті тренчі вартістю близько $4000.
TTSWTRS
У бренду TTSWTRS – три флагманські магазини: два – в Україні, один – у австрійському Відні. Водночас він представлений у близько 12 світових ритейлерів. TTSWTRS зʼявився у 2013 році й швидко потрапив до гардеробу інфлюенсерів: у напівпрозорих сукнях та комбінезонах із принтами у вигляді татуювань зʼявлялися співачка Нікі Мінаж, модель Уінні Харлоу, інфлюенсерка Кортні Кардашьян тощо.
Восени 2022-го TTSWTRS представили спільну з брендом Vans колекцію кросівок – і наразилися на скандал. Деякі написи на кедах були зроблені російською мовою. У бренді пояснили це тим, що робота над колекцією триває з 2019 року, і пообіцяли передати прибуток із продажу фонду «Повернись живим». Ситуацію загострювало те, що до лютого 2022-го бренд мав магазини у Росії та продавав в Україні речі з біркою Made in Russia. Зрештою у серпні 2023-го, після релізу спільної колекції з фондом Марії Примаченко, власники бренду публічно вибачилися в соцмережах і зазначили: «Ми робили помилки, але й зробили висновки і маємо чітку позицію».
Vita Kin
У 2015-му, лише за два роки після запуску бренду Vita Kin, The Wall Street Journal назвав її бохо-сукні «найпопулярнішими літніми платтями». У списку бутіків, де представлено бренд, десятки позицій із локаціями у Греції, Швеції, Норвегії, Швейцарії, США та Великій Британії. Описуючи початок історії бренду, Vogue Ukraine згадує, що за право представляти Vita Kin змагались світові ритейлери – зокрема, на Net-a-Porter вишиванки розкупили за пів години. Нині на сайті Farfetch вишиті сукні Vita Kin коштують близько $2000.
Навесні 2022-го Кін представила колекцію одягу, створену для платформи Gucci Vault.
Gunia Project
У липні 2023-го засновниця косметичного бренду Kylie Cosmetics Кайлі Дженнер – 38-ме місце у рейтингу Self-Made Women американського Forbes із капіталом у $680M – виклала в Instagram фото домашньої зустрічі з друзями. В кадрі – посуд із колекції «Індиго» українського бренду Gunia Project.
У лінійці Gunia Project – посуд, прикраси, одяг, свічки, аксесуари, прикраси, килими. В 2022-му представленість бренду в іноземних шоурумах зросла у 2,5 раза. Продукцію Gunia Project можна придбати у 14 країнах – зокрема, у США, Китаї, Японії та країнах Європи. Один із найближчих планів – продовжити експансію. «Хочемо бути брендом із глобальним іменем та амбасадором української культури в світі», – каже співзасновниця бренду Марія Гаврилюк.
ANDREEVA
Ще до 24 лютого український бренд ANDREEVA був сфокусований на американському ринку. Його заснували мати й донька Ольга та Марина Андреєви; фокус бренду – на вʼязаних вручну речах із яскравим декором. Як, наприклад, насичена помаранчева спідниця-олівець, прикрашена пірʼям, у якій інфлюенсерка Олівія Палермо відвідала премію Glamour Spain Awards.
Це – не перший випадок, коли Палермо обирає дизайн ANDREEVA. Раніше зірку уже бачили в різних спідницях бренду. На його офіційному сайті вартість цього предмету гардеробу варіюється від 6000 грн до 15 000 грн.
The COAT by Kate Silchenko
У квітні 2022-го бренд The COAT разом із італійцями NOOVA випустили білосніжну модель кросівок, декоровану лише вставками синього і жовтого кольорів. «Наші партнери з Італії відклали замовлення і зробили першу партію», – розповідала засновниця бренду Катя Сильченко.
Одяг Сільченко обирала співачка Ріта Ора, інфлюенсерка Мей Маск, Келлі Разерфорд, акторка Келлі Разерфорд.
GUDU
Бренд GUDU існує з 2015 року, його креативний директор – грузинський дизайнер Лаша Мдінарадзе. Він живе і працює в Києві. У 2022-му, як і більшість українських брендів, він сфокусувався на міжнародних ринках, розповідав Мдінарадзе Vogue Ukraine. У списку бутиків на сайті GUDU – ритейлери Італії, Франції, ОАЕ, Китаю, США. З-поміж головних досягнень 2022-го Мдінарадзе називає початок продажів у Стокгольмському універмазі NK.
Anna October
Бренду Anna October – 13 років. У 2014-му його засновниця, Анна Октябрь, потрапила у шортлист LVMH Prize, премію, що відзначає молодих дизайнерів по всьому світі. У 2022-му дизайнерка увійшла до переліку BoF 500 – списку професіоналів, що визначають розвиток глобальної індустрії моди, і вперше представила колекцію на Тижні моди в Парижі.
Бренд Anna October популярний серед усіх, кого цікавлять сукні українських дизайнерів. Він представлений у декількох десятках онлайн і офлайн ритейлерів – зокрема, лише у США таких понад 15. На сайті Moda Operandi багато які з суконь бренду позначені лейблом Bestseller, а ціни на них стартують від $700.
Ksenia Schnaider
Дизайнерка Ксенія Шнайдер – головна героїня однієї з найгучніших колаборацій в українській моді у 2023-му. Вона випустила спільну колекцію з брендом adidas, до якої увійшли джинси, сорочки, бра, футболки сумки й кросівки. В Україні продажі стартували 1 серпня. Анонс другої спільної лінійки дизайнерів відбувся у вересні на London Fashion Week.
В інтервʼю із The Village Шнайдер розповідала, що неочікувано отримує багато позитивного фідбеку щодо колекції з Бразилії. «І багато з Азії: Кореї, Китаю, Японії. – додала вона. – Це завжди був наш ринок, там наш дизайн завжди добре сприймали».
Ksenia Schnaider – улюбленець інфлюенсерів. Зокрема, у знакових для бренду джинсах зʼявлялись модель Белла Хадід, співачки Селін Діон та Дуа Ліпа.
Paskal
У лютому 2023-го Paskal був одним із трьох українських брендів, що влаштували покази на Тижні моди в Лондоні. Тоді разом із Юлією Паскаль свої нові колекції представили Іван Фролов та Ксенія Шнайдер.
Один з улюблених прийомів Паскаль – лазерна перфорація тканин, у її колекціях – невагомі легкі сукні, прикрашені аплікаціями, рюшами і воланами. Одяг бренду можна придбати в Італії, Ірландії, США, Австралії та Китаї. Сукня Paskal на онлайн-ритейлері Zalando коштує £500.
ELENAREVA
Наприкінці вересня 2023-го гості Тижня моди в Лондоні побачили колекцію, присвячену символам трипільської культури – зокрема, образу Великої Богині-Матері. Авторка колекції – українська дизайнерка Олена Рева. Вона разом із Ксенією Шнайдер та Надією Дзяк представили власні колекції на спільній платформі для резидентів Ukrainian Fashion Week.
Світ відкрився для модельєрів України, переконана Елена Рева, у сукні якої зʼявлялась акторка Сандра Буллок. «Ми запустили рекламу на ринки Європи і Північної Америки, почали співпрацю із PR-агенцією у Лондоні, отримали В2В клієнтів», – каже дизайнерка. На маркетплейсі I Am Volya ціни на її речі стартують від £152 і сягають £259.
Bettter
Стилістка, дизайнерка й засновниця бренду Bettter Юлія Пеліпас – одна з двох українок, що увійшли до списку Vogue Business 100 Innovators. Щороку цей проєкт відзначає діячів сфери моди, що змінюють правила гри в індустрії і є її новими лідерами. Пеліпас, зокрема, відзначили за те, що вона стала фіналісткою конкурсу LVMH Prize і отримала премію Карла Лагерфельда. А у 2022-му Пеліпас отримала нагороду The Fashion Awards у Лондоні.
Bettter – апсайклінг-бренд. Матеріали для костюмів Пеліпас отримує, зокрема, на секонд-хендах і перетворює старий одяг на новий, повністю перешиваючи його. Через це колекції зазвичай невеликі. Нині на сайті bettter розпродано більшість костюмів. Ціни на доступні – близько $1000. Після початку обстрілів Києва Пеліпас релокувала бренд: виробництво – у Португалію, R&D – у Лондон.
SLEEPER
Sleeper – бренд мультифункціонального одягу: у його колекціях представлено піжами й сукні, що можна носити і вдома, і на вулиці. Дизайнерки Катя Зубарева і Ася Варєца запустили бренд у 2014-му. Одразу після презентації його першої колекції головна редакторка італійського Vogue Франка Соццані назвала його брендом місяця.
Піжами Sleeper представлено у понад 30 онлайн-ритейлерах – на Net-a-Porter їхні яскраві моделі з пірʼям коштують $450 – і в десятках країн.
У листопаді 2022-го Sleeper потрапив у скандал після того, як найняв на позицію директорки з креативних комунікацій росіянку. Засновниці відповіли на критику заявою про те, що очолюють «міжнародну компанію з українським корінням», де працюють люди з різних країн. «Компанія не наймає людей, що проживають на території Росії, та не підтримує економіку країни–агресора», – також йшлось у заяві.
CULTNAKED
Фешн-фотографка та дизайнерка Мері Фуртас заснувала бренд CULTNAKED у 2017-му. Шість років потому в шкіряних костюмах, сукнях та штанях позують інфлюенсерки Кайлі та Кендалл Дженнер, модель Ешлі Грем та співачка Аріана Ґранде. Один із найпопулярніших образів – комплект із топу та штанів KILLA – на офіційному сайті CULTNAKED коштує в середньому 15 000 грн у залежності від кольору. Речі CULTNAKED можна придбати лише онлайн на офіційному сайті.
Фуртас – друга українка, що відзначена в списку Vogue Business 100 Innovators. З 2021-го по 2023-й вона збільшила продажі CULTNAKED з $700 000 до понад $2 млн, стверджує видання.
Ienki Ienki
«Єдиний пуховик, що знадобиться вам у гардеробі цієї зими», – описував пухові куртки українського бренду Ienki Ienki американський Harper’s Bazaar. Центральна позиція бренду, заснованого у 2016-му Дмитром Євенком, – пухова куртка яскравих відтінків і впізнаваних силуетів.
Знакова модель бренду, пуховик Michlin – це оммаж до символу французької компанії-виробника шин. Вона коштує до £1800 на сайті Farfetch залежно від характеристик. Серед прихильників цієї куртки – моделі Емілі Ратажковскі і Сукі Уотерхаус, а в інших луках від Ienki Ienki помічали акторку Джуліанну Мур і телезірку Хейлі Бібер.
Anoeses
23 червня 2022 року Мадонна виступала із концертом у Нью‐Йорку під час прайду. Фото поп‐ікони у стильному шкіряному корсеті були чи не в усіх провідних світових медіа. Його дизайнери – український бренд Anoeses. «Мадонна виходила в нашому корсеті кілька разів. Ми здивувалися – зазвичай зірка вдягає річ лише раз», – розповідає співзасновниця компанії Катерина Саввопуло. Крім Мадонни, одяг Anoeses можна побачити на американських зірках Тінаші, Сієрі та Кессі, актрисі Джулії Фокс, доньці Мадонни фотомоделі Лурдес Леон.
Товари київського бренду можна купити у дев’ятьох партнерських шоу‑румах – від США до Австралії. На американський ринок припадає приблизно 40% продажів Anoeses, ще 30% – на європейський, 15% – на український, а 15% – на решту країн. На Заході сексуальний одяг продавати простіше і з культурної точки зору. «Аудиторія відкритіша до теми сексу та сексуальності, – каже Костянтин. – Більша проблема – це diversity – різноманіття форм тіла, кольорів шкіри».
VALERY KOVALSKA
60-та церемонія вручення премії «Греммі», Медісон Сквер Гарден, Нью-Йорк. У перших рядах гостей – Бейонсе, Джей Зі та донька артистів, Блу Айві. Шестирічна дівчинка вдягла на захід білий костюм української дизайнерки Валерії Ковальської, доповнивши його чорним клатчем і сріблястими туфлями.
Ковальська заснувала бренд VALERY KOVALSKA у 2010-му році. У списку прихильниць її складних структурних суконь та костюмів – не лише маленькі селебріті: наприклад, у 2017-му принцеса Монако Шарлін обрала сукню-сорочку VALERY KOVALSKA для візиту в Індію.
Одяг VALERY KOVALSKA представлений у рітейлерах у Європі, Америці, на Середньому Сході. Вартість речей з колекції осінь-зима 2023 української дизайнерки коливається у діапазоні між €490 до €2300.
POCHÉ
Український бренд ювелірних прикрас POCHÉ зʼявився у 2019 році; його співзасновниці – Таті Браілова та Надія Сьомик. «Ми були орієнтовані на Європу та США із самого старту бізнесу», – розповідала Браілова в інтервʼю медіа The Daily Scrub. Нині задача підприємиць – встановити звʼязки із аудиторіями європейських країн, Великої Британії та Америки.
У лавах зіркових амбасадорів POCHÉ – співачка Дуа Ліпа: у рекламній кампанії для бренду Puma вона позує у каблучці Carabine Ring з рожевою емаллю. Окрім неї, у прикрасах бренду зʼявлялись співачки Олівія Родріго, Кеті Перрі та Кристина Агілера. Придбати каблучки, браслети, кільця та підвіси POCHÉ можна офлайн у Великій Британії, Китаї, Японії, ОАЕ та онлайн на сайті бренду із міжнародною доставкою.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.