У першому кварталі глобальні постачання смартфонів зросли на 7,8% у річному обчисленні, до 289,4 млн одиниць, про це свідчать дані International Data Corporation (IDC). Водночас за цей період Apple продала 50,1 млн iPhone, що на 9,6% менше, ніж у аналогічний період минулого року, це найрізкіше падіння для компанії з часів Covid.
Ключові факти
- Галузь смартфонів ще не повністю вийшла з кризи, оскільки на багатьох ринках зберігаються макроекономічні проблеми, але вже третій квартал поспіль відбувається зростання глобальних постачань.
- Хоча Apple вдалося зайняти перше місце наприкінці 2023 року, Samsung зміг підтвердити себе як провідний постачальник смартфонів у першому кварталі, продавши понад 60 млн смартфонів.
- Хоча IDC очікує, що ці дві компанії збережуть свої позиції у верхньому сегменті ринку, відродження Huawei у Китаї, а також помітні успіхи від Xiaomi, Transsion та інших, ймовірно, змусять обох виробників шукати області для розширення й диверсифікації.
- Виробник iPhone щосили намагається підтримувати продажі в Китаї з моменту дебюту своєї останньої моделі у вересні. Відродження конкурентів Huawei Technologies Co. та Xiaomi Corp. і введена в Пекіні заборона використання іноземних пристроїв на робочих місцях негативно позначилися на продажах, пише Bloomberg.
- Падіння постачання iPhone є значним, враховуючи, що загальний мобільний ринок продемонстрував найкраще зростання за останні роки.
- «Хоча Apple продемонструвала надстійкість і за останні кілька років спостерігала значне зростання поставок та частки, їй непросто зберегти темпи зростання та пікову частку, яку вона мала у 2023 році. У міру подальшого відновлення ринку IDC очікує, що у 2024-му Android зростатиме набагато швидше, ніж Apple», – сказала Набіла Попал, директор з досліджень IDC.
- Посилення конкуренції в Китаї багато в чому спричинило падіння Apple у першому кварталі, вважає IDC.
Контекст
Під час пандемії iPhone від Apple продемонстрував найбільшу стабільність, оскільки споживачі відмовилися від покупок смартфонів у більшості конкурентів на базі Android. Це нарощування запасів призвело до агресивного ціноутворення з боку китайських конкурентів, таких як Xiaomi, яким знадобилися місяці, щоб виснажити запаси, і тепер вони починають знову нарощувати постачання. Несподіване повернення Huawei до популярності торік – із власним чипом китайського виробництва та операційною системою HarmonyOS на серії Mate 60 – із серпня підриває частку Apple на преміальному ринку Китаю.
Дослідники IDC виявили, що середні відпускні ціни на мобільні телефони зростають, оскільки споживачі все частіше обирають моделі преміум-класу, які вони мають намір використовувати довше.
У Китаї є найбільша роздрібна мережа Apple за межами США, і на нього припадає приблизно пʼята частина продажів, в основному за рахунок iPhone.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.